Ohvăz vizează afaceri de 500.000 euro în 2022 după o nouă rundă de finanțare
Ohvăz, business construit în jurul produselor sănătoase de Cristian Doru Barin, și-a setat depășirea pragului de jumătate de milion de euro pentru anul acesta după ce a atras o nouă rundă de finanțare de 250.000 de euro.
O parte din bani au fost deja investiți în utilaje prin care compania mărește atât calitatea, cât și productivitatea. Concret, banii au fost direcționați spre mixere planetare, blast chillere, cuttere, cameră frigorifică, dozatoare de limonadă, packaging, dar și în angajarea unei echipe de agenți de vânzări pentru a deschide zona offline.
”Mai presus de orice ne bucurăm că investitorii au văzut potențialul Ohvăz. Suntem într-o poziție foarte bună pe piața din România, într-o nișă care crește într-un mod semnificativ. Din păcate contextul actual nu este tocmai prielnic pentru produse complet noi pentru piața din România, dar chiar și așa continuăm să ne îmbunătățim toate metricile”, a declarat Cristian Doru Barin, Fondatorul Ohvăz.
Intrarea pe noi categorii, una dintre prioritățile Ohvăz
Recent, Ohvăz a intrat în categoria de granola și a lansat trei arome, iar pe lista proiectelor de viitor se numără ceaiul rece, brownie vegan, dar și alte produse mai puțin perisabile.
”Noi nu ne definim prin fulgi de ovăz, budincă de chia sau limonadă. Suntem foarte încântați de răspunsul clienților la sortimentele de granola. Produsele au fost forte bine comandate până acum și ne așteptăm la vânzări semnificative și în magazinele partenere”, spune antreprenorul.
În prezent, produsele Ohvăz sunt listate în circa 40 de magazine partenere, acest canal generând în jur de 25-30% din totalul vânzărilor.
Bilanțul Ohvăz pentru anul 2021
Producătorul a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 300.000 de euro și pierderi de aproximativ 40.000 de euro. Prin comparație cu anul precedent Ohvăz și-a majorat businessul de la 135.000 de euro.
”Știu că pierderile nu sună foarte bine, însă eu sunt mulțumit de rezultat având în vedere contextul macroeconomic, dar și perioada foarte dificilă prin care a trecut canalul HoReCa. În plus, pentru Ohvăz, 2021 a însemnat și consolidarea echipei, dezvoltarea și lansarea de produse noi. Deci am pierdut bani, dar am făcut și pași mari în față”, mai punctează fondatorul Ohvăz.
În ceea ce privește provocările, producătorul spune că cele mai mari dificultăți au fost în alegerea căii principale de dezvoltare - online sau offline.
”În mediul online am avut perioade excelente, unde campaniile noastre de marketing au produs rezultate foarte bune. Însă, din cauza schimbărilor de algoritmi pe partea de Facebook Ads, am avut aproximativ 4 luni deosebit de slabe. Această lipsă de stabilitate a fost și este mereu prezentă, dar în 2021 a fost un apogeu. În offline, am continuat să dezvoltăm rețeaua de magazine partenere, însă acolo există multe alte provocări ce țin de agenți de vânzări, de distribuție, de logistică, de marjă de profit mai mică, de termene de plata mari etc”, spune Cristian Doru Barin.