Marcel Vulpoi, Gramofon Wine: În business sunt lucruri pe care nu vreau să le învăț
Să respecți niște principii generale – fie că vorbim de bun-simț în business sau principii financiare – și să oferi un produs de calitate, care respectă promisiunea făcută clienților, reprezintă esența antreprenoriatului corect. Din acel punct începe povestea, a spus Marcel Vulpoi, Co-proprietar al cramei Gramofon Wine, în cadrul Progresiv Voices, cel mai nou proiect editorial marca Progresiv, un podcast care își propune să prezinte cele mai relevante voci din și pentru industria de retail și FMCG.
Ce înseamnă să fii corect în business? ”Mie îmi place să cred că toți oamenii cu care am interacționat m-ar descrie drept un om corect. Și îmi place ca în toate businessurile în care sunt implicat oamenii cu care lucrez să aibă un procent din profit sau venituri. În HoReCa toți managerii celor trei locații au 20% din business. La firma de contabilitate am implementat un sistem prin care majorăm lunar salariile tuturor angajaților cu 10,15 până la 30 de euro net. Așa ei simt că nu lucrează doar pentru mine, lucrează și pentru ei. Românii mai au o problemă: nu au învățat tabla împărțirii, au învățat tabla adunării și înmulțirii”, a explicat Marcel Vulpoi.
Iar greșeala face parte din procesul de învățare. ”Chiar și cei mai corecți oameni greșesc, dar este un lucru bun. Nu contează că ai pierdut niște bani, ai învățat din asta. Eu m-am angajat la 22 de ani la ASE și am început să predau contabilitate. Tragedia mare este că nu știam despre ce vorbesc. Mă simțeam ca un impostor. Prin urmare prima firmă căreia i-am ținut contabilitatea a fost pentru a-mi susține activitatea pe partea academică. La fel și în vinuri, experimentând ajungem la produsul pe care ni-l dorim. Am aruncat 7 tone de Merlot, dar am avut în final un produs de calitate. It is only money”, a punctat Marcel Vulpoi.
Aportul său în business: ideile. ”Sunt lucruri pe care le-am învățat și sunt lucruri pe care mi-am propus să nu le învăț. În vin refuz să învăț lucruri care mă depășesc, care sunt prea tehnice. Primul lucru pe care l-am învățat este că via se lucrează 12 luni pe an și tot ce faci se reflectă în produsul final. La mine vinul este o chestiune binară – îmi place sau nu. Aportul meu în business este reprezentat de idei”, a mai spus Marcel Vulpoi.
Progresiv Voices cel mai nou proiect din portofoliul Progresiv și podcastul care creează cadrul perfect pentru un exercițiu de sinceritate și transparență. Totodată, este locul în care vom discuta de fiecare dată despre cele mai arzătoare probleme ale industriei și ne vom inspira din poveștile de succes ale companiilor care au curajul să gândească dincolo de convențional.





