Alina Stepan, IPSOS: Am câștigat realism și rezistență și am pierdut idealism și iluzie

În condițiile în care oamenii au devenit, în ultimele luni, mult mai realiști, marcați de o perioadă cu o puternică încărcătură emoțională, brandurilor le este din ce în ce mai greu să lucreze cu un consumator trezit, a spus Alina Stepan, Country Manager Romania și Cluster Head South-East Europe IPSOS, într-un nou episod Progresiv Voices.

Perioada electorală a ținut atât companiile, cât și consumatorii, într-o fază de așteptare, fără termen limită, ceea ce a făcut ca planurile să fie gândite pe termen foarte scurt, iar bugetele au fost revizuite foarte des. Nu se mai fac pariuri foarte riscante, mai degrabă se iau idei care și-au dovedit funcționalitatea și atractive în alte țari și sunt aplicate și pe plan local. ”Din studiile care vin către noi, inovația nu mai este neapărat inovație pură ci este mai degrabă un import și o adaptare locală a unor produse care au avut succes undeva. Și iarăși nevoia de certitudine. Nu se mai fac pariuri foarte riscante, mai degrabă se iau idei care și-au dovedit funcționalitatea și atractivitatea la consumator”, a afirmat Alina Stepan.

Ce am câștigat și ce am pierdut după această perioadă incertă? ”Cred că am câștigat o revenire la realitate. Trăiam într-o bulă hrănită de iluziile noastre și de campaniile de comunicare, sentimentul abundenței și faptul că îmi permit să fac lucrurile atât la nivelul companiilor, cât și al retailerilor și al consumatorului. Mă uit în jur și nu mai văd campanie în retail care să nu se refere la preț, uneori aproape exclusiv. Seamănă foarte mult cu campaniile din 2008-2010. Am câștigat realism și rezistență, care ne ajută să mergem mai departe. Am pierdut idealism și iluzie. Consumatorii sunt mult mai critici”, a explicat Alina Stepan.

Chiar dacă cel care a ieșit cel mai ”șifonat” din acest context este consumatorul, există și un efect pozitiv al tuturor evenimentelor din ultima vreme. ”Sunt foarte multe categorii în care brandurile mainstream sunt strivite și de jos și de sus: pe de o parte de brandurile economy, iar pe de altă parte de brandurile premium. Aș asimila consumatorul cu acest segment mainstream, este strivit și sus de toată zona legislativă și economică, și de jos de presiunile care vin dinspre societate, familie, siguranța jobului. Consumatorul este un fel de pânză de in care este cea mai șifonabilă și cea mai dificil de călcat. Pe de altă parte, îți trebuie un pic de curaj să umbli șifonat pe stradă. Dacă este să fie un efect pozitiv al tuturor acestor lucruri care s-au întâmplat, vedem un pic de nonșalanță și de curaj din partea consumatorului”, a completat Alina Stepan.

Progresiv Voices este podcastul care creează cadrul perfect pentru un exercițiu de sinceritate și transparență. Totodată, este locul în care vom discuta de fiecare dată despre cele mai arzătoare probleme ale industriei și ne vom inspira din poveștile de succes ale companiilor care au curajul să gândească dincolo de convențional.

tranzactie business documente research gfk consumer panel rebranding yougov tranzactie firme research. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Analiză Sierra Quadrant: Cod Galben de îngrijorare în economia românească
Deprecierea cursului monedei naționale, creșterea dobânzilor și reducerea liniilor de finanțare, noul val de inflație generat de liberalizarea...
ovidiu neacsu sierra quadrant
Analiză Sierra Quadrant: Pericolul companiilor „zombie” se extinde în economie
Numărul companiilor aflate în dificultate și care determină probleme pe lanțurile economice continuă să crească. Datele statistice arată...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Sierra Quadrant: Întârzierea plății facturilor devine o vulnerabilitate tot mai mare pentru economie
Economia românească se confruntă cu tot mai multe probleme care riscă să vulnerabilizeze lanțurile economice. Efectele inflației, scăderea...
 Analiză: Numărul firmelor dizolvate, record al ultimilor 12 ani
Analiză: Numărul firmelor dizolvate, record al ultimilor 12 ani
Numărul firmelor dizolvate în România, după primele patru luni din acest an, a atins un record al ultimilor 12 ani. Peste 16.000 de companii...
Analiză: O treime din companiile românești au deficiențe masive de capitalizare
Analiză: O treime din companiile românești au deficiențe masive de capitalizare
Creșterea taxelor, accentuarea blocajului financiar și efectele inflației creează mari probleme în mediul de business, acolo unde peste o treime...
Numărul firmelor dizolvate, la cel mai ridicat nivel de la criza din 2008. Lanțurile comerciale atârnă de un fir de ață
Numărul firmelor dizolvate, la cel mai ridicat nivel de la criza din 2008. Lanțurile comerciale atârnă de un fir de ață
Numărul firmelor dizolvate a atins, în prima jumătate a anului, un nivel record al ultimilor 15 ani, de 19.442 de afaceri, arată o analiză...