Alina Stepan, IPSOS: Am câștigat realism și rezistență și am pierdut idealism și iluzie
În condițiile în care oamenii au devenit, în ultimele luni, mult mai realiști, marcați de o perioadă cu o puternică încărcătură emoțională, brandurilor le este din ce în ce mai greu să lucreze cu un consumator trezit, a spus Alina Stepan, Country Manager Romania și Cluster Head South-East Europe IPSOS, într-un nou episod Progresiv Voices.
Perioada electorală a ținut atât companiile, cât și consumatorii, într-o fază de așteptare, fără termen limită, ceea ce a făcut ca planurile să fie gândite pe termen foarte scurt, iar bugetele au fost revizuite foarte des. Nu se mai fac pariuri foarte riscante, mai degrabă se iau idei care și-au dovedit funcționalitatea și atractive în alte țari și sunt aplicate și pe plan local. ”Din studiile care vin către noi, inovația nu mai este neapărat inovație pură ci este mai degrabă un import și o adaptare locală a unor produse care au avut succes undeva. Și iarăși nevoia de certitudine. Nu se mai fac pariuri foarte riscante, mai degrabă se iau idei care și-au dovedit funcționalitatea și atractivitatea la consumator”, a afirmat Alina Stepan.
Ce am câștigat și ce am pierdut după această perioadă incertă? ”Cred că am câștigat o revenire la realitate. Trăiam într-o bulă hrănită de iluziile noastre și de campaniile de comunicare, sentimentul abundenței și faptul că îmi permit să fac lucrurile atât la nivelul companiilor, cât și al retailerilor și al consumatorului. Mă uit în jur și nu mai văd campanie în retail care să nu se refere la preț, uneori aproape exclusiv. Seamănă foarte mult cu campaniile din 2008-2010. Am câștigat realism și rezistență, care ne ajută să mergem mai departe. Am pierdut idealism și iluzie. Consumatorii sunt mult mai critici”, a explicat Alina Stepan.
Chiar dacă cel care a ieșit cel mai ”șifonat” din acest context este consumatorul, există și un efect pozitiv al tuturor evenimentelor din ultima vreme. ”Sunt foarte multe categorii în care brandurile mainstream sunt strivite și de jos și de sus: pe de o parte de brandurile economy, iar pe de altă parte de brandurile premium. Aș asimila consumatorul cu acest segment mainstream, este strivit și sus de toată zona legislativă și economică, și de jos de presiunile care vin dinspre societate, familie, siguranța jobului. Consumatorul este un fel de pânză de in care este cea mai șifonabilă și cea mai dificil de călcat. Pe de altă parte, îți trebuie un pic de curaj să umbli șifonat pe stradă. Dacă este să fie un efect pozitiv al tuturor acestor lucruri care s-au întâmplat, vedem un pic de nonșalanță și de curaj din partea consumatorului”, a completat Alina Stepan.
Progresiv Voices este podcastul care creează cadrul perfect pentru un exercițiu de sinceritate și transparență. Totodată, este locul în care vom discuta de fiecare dată despre cele mai arzătoare probleme ale industriei și ne vom inspira din poveștile de succes ale companiilor care au curajul să gândească dincolo de convențional.





