Investiție de 200.000 euro într-o microberărie care vinde în Italia și Belgia

David Raets, Michele Gazzola și Giulio da Sacco, proprietarul restaurantului Grano din Capitală, au investit circa 200.000 de euro în microberăria ,,Three Happy Brewers” situată în București. Afacerea, care distribuie produsele deja în HoReCa din România, Belgia și Italia, urmează să ajungă pe breakeven în acest an. Investiție de 200.000 euro într-o microberărie care vinde în Italia și Belgia

Ideea unei microberării a apărut în urmă cu doi ani, în 2015, pe vremea când ,,nu existau prea multe afaceri de acest gen în România”, a povestit pentru Progresiv belgianul David Raets, CEO și acționar al companiei ,,Three Happy Brewers”.

,,Nu găseam berile cu care noi eram obișnuiți și pe care le găseam în afara României și ne-am decis să schimbăm acest lucru. În ultimii doi ani cultura berii și a producției s-a schimbat dramatic în bine și acum există o comunitate generoasă a berăriilor artizanale, care continuă să crească rapid. Este un lucru bun pentru fiecare, pentru industrie”, crede Raets, care este de profesie inginer.

Microberăria este situată în sectorul 6 din București, într-o hală de aproximativ 200 mp. Capacitatea de producție este în acest moment de 10.000-15.000 de sticle pe lună, prag ce va fi menținut pe tot parcursul acestui an. Materia primă folosită provine din Italia, Germania, Belgia și Marea Britanie.

Printre provocările cu care s-au confruntat la început cei trei investitori se numără chestiunile administrative și dialogul cu autoritățile, respectiv recrutarea angajaților. În prezent, în microberărie lucrează trei angajați.
Berile ,,Three Happy Brewers” sunt distribuite exclusiv în HoReCa, în special în România. O parte mică din producție merge și spre baruri și restaurante din Italia și Belgia.

,,Nu vom vinde în retail. Motivele sunt presiunea pe volume și preț. Noi deja am extins capacitatea de producție și ne-ar fi greu să ținem pasul cu cererea. Există și un aspect legat de poziționarea de brand, iar vânzările din retail le-ar afecta negativ pe cele din HoReCa. În plus, mai există potențial de creștere în HoReCa din România, deci pentru moment și pentru mulți alți ani nu vom avea nevoie de retail”, mai spune Raets.

Acesta estimează că investiția inițială în acest business va fi recuperată în următorii 3-5 ani.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
Businessul Artesana, într-o nouă etapă de dezvoltare
După finalizarea investiției de șapte milioane euro într-o nouă unitate de producție, Artesana face trecerea spre o nouă etapă de dezvoltare,...
Albert Davidoglu, CEO Macromex: În ultimii trei ani companiile active în România și-au luat centura neagră la creat planuri de contingență
Albert Davidoglu, CEO Macromex: În ultimii trei ani companiile active în România și-au luat centura neagră la creat planuri de contingență
Chiar dacă 2023 se prefigurează a fi un an bun, cu un obiectiv de creștere de 15% la nivelul cifrei de afaceri, Macromex pune în balanță...
Diageo investește peste 87 mil. euro într-o microberărie Guinness
Diageo investește peste 87 mil. euro într-o microberărie Guinness
Diageo a anunțat că va investi 87,5 milioane de euro într-o nouă microberărie și un hub – Guinness at Old Brewer’s Yard – în Covent...