Dewaele, P&G România: „Creștem într-un ritm high single digit”
Compania Procter & Gamble România estimează că va încheia anul cu un ritm de creștere similar celui înregistrat în 2015 față de perioada anterioară, de ordinul “high single digit” (între 5-9% - n.r.), în contextul unui trend ascendent al pieței bunurilor de larg consum. “Categoriile cresc și în acest an cu un ritm susținut. Nu este doar efectul reducerii TVA-ului la alimente de la jumătatea lui 2015, ci al evoluției economiei în ansamblu. Oamenii își permit să consume mai mult”, a afirmat Hans Dewaele, Vice-Președintele Procter&Gamble Balkans, prezent la un eveniment organizat de companie la fabrica sa de șampoane din Urlați (jud. Prahova).
El a mai spus că migrarea consumatorilor către produse mai scumpe și de calitate mai bună (uptradingul) este o altă tendință vizibilă în piața FMCG locală și care indică același lucru: faptul că românii și-au crescut puterea de cumpărare. Aceasta favorizează mai degrabă brandurile consacrate ale producătorilor care se distanțează mai mult, prin rate de creștere mai mari, de mărcile private ale rețelelor de magazine.
P&G România nu a publicat încă rezultatele financiare pe 2015, cele mai recente date fiind pe 2014, când au fost înregistrate vânzări de aproape 1.290 de milioane de lei (circa 290 mil. euro) la nivel local.
Hans Dewaele a subliniat importanța României pentru grupul P&G atât ca piață de desfacere, cât și ca locație de producție. Cea mai mare investiție a companiei realizată la nivel local este fabrica de șampoane din Urlați, jud. Prahova, unde lucrează 290 de oameni în prezent și care livrează 90% din volume pe piețele externe. Aceasta a fost inaugurată în 2010, în urma unor investiții de aproximativ 100 de milioane de dolari.
La Urlați, compania americană produce șampoane Head & Shoulders, Pantene, Blendax (brand nedistribuit în România) și balsamul Pantene. Rusia și Turcia sunt cele mai mari piețe aprovizionate de fabrica din județul Prahova.
Anual, aici se produc 150 de milioane de șampoane și balsamuri de păr, reprezentând un total de 65.000 de tone de produse. “Putem extinde fabrica din Urlați dacă va fi cerere suficient de mare pentru a justifica o astfel de investiție. Dimensiunea terenului achiziționat inițial ne permite acest lucru”, a mai precizat Hans Dewaele.
Cum a rezolvat problema lipsei personalului calificat
Pentru a rezolva problema lipsei personalului calificat din zonă, P&G a făcut un parteneriat cu Ministerul Educației pentru înființarea unei școli tehnice în Urlați. Prin acest program, P&G susține programa şcolară prin șase săptămâni de pregătire tehnică, pe parcursul cărora elevii beneficiază de sprijin din partea voluntarilor din fabrică şi au oportunitatea de a testa şi de a lucra cu liniile reale de producţie. Compania a precizat că oferă și burse de 200 de lei pe lună studenţilor cu rezultate foarte bune, dar şi oportunităţi de angajare după absolvire. De altfel, producătorul a recrutat deja câțiva tineri din prima generaţie de absolvenţi a școlii tehnice din Urlați, pentru fabrica de șampoane.
Fabrica din Urlați este singura unitate de producție a P&G din România, după ce compania a vândut fabrica de detergenți deținută în Timișoara către un producător german de mărci private pentru retaileri.



