Purina va lansa peste 20 de produse noi. Piața de petfood, creștere anuală de aproximativ 20%
Purina, unul din cei mai mari producători de hrană de pisici și câini la nivel mondial, deținut de Nestlé, va lansa peste 20 de produse noi în următoarele luni, pentru a răspunde nevoilor în creștere de îmbunătățire a sănătății și bunăstării animalelor de companie din țara noastră. Piața de petfood din România este estimată la o valoare aproximativă de 2,5 miliarde lei, dar este în creștere accelerată, de circa 20% anual, după cum a declarat Diana Bejan, Business Executive Officer Purina Romania, Bulgaria, Adriatic (South East Market), Nestlé pentru Progresiv.
Potrivit acesteia, factorii de creștere ai acestei piețe sunt atât urbanizarea, faptul că baza animalelor de companie de casă crește constant, precum și interesul și atenția acordate de către deținătorii de animale unei nutriții specializate. În piața de petfood, lanțurile de retail își adjudecă o cotă de piață mai mare decât retailul specializat, petshopuri și cabinete veterinare unde se comercializează hrană de animale.
Deși piața de petfood se împarte în mod echitabil între hrana de câini și cea de pisici, Purina este de departe lider pe segmentul de hrană pentru pisici. În portofoliul Purina se regăsesc mărci precum Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets, Cat & Dog Chow, Gourmet, Felix, One, Friskies și Darling. Gama Pro Plan Veterinary Diets propune sortimente ce ajută la gestionarea afecțiunilor medicale, bazate pe cele mai recente cercetări în domeniul nutriției, cum este și produsul adresat afecțiunilor neurologice la câine, unic pe piața locală. Sortimentele noi ce vor fi lansate de Purina în perioada următoare vizează extinderi de game de produse din întreg portofoliu Purina.
”Piața locală de hrană pentru animale de companie înregistrează de câțiva ani o creștere constantă de aproximativ 20% pe an, în valoare. Evoluția pieței este datorată și faptului că iubitorii de animale acordă o importanță din ce în ce mai crescută unei alimentații sănătoase și echilibrate pentru prietenii lor patrupezi. Purina colaborează cu experți în domeniu pentru a oferi produse care asigură un nivel echilibrat de nutrienți, prin beneficii dovedite științific. Pisicile și câinii sunt membri importanți ai familiilor noastre, de aceea continuăm să ne implicăm activ în proiecte educaționale și astfel, cât mai multe familii din România să se bucure de animale de companie sănătoase și fericite. De asemenea, ne vom concentra pe scăderea numărului de ambalaje de unică folosință cu ambiția ca, până în 2025, 100% din ambalajele noastre să fie reciclabile sau reutilizabile”, spune Diana Bejan, Business Executive Officer PURINA® Romania, Bulgaria, Adriatic (South East Market), Nestlé.
Printre programele pe care Purina le derulează în sprijinul pieței de petfood se numără platforma Vet Center, unde compania este alături de specialiștii din domeniul veterinar și oferă resurse academice, Better Together, program ce oferă sprijin și resurse pentru a ajuta deținătorii de animale să le ofere acestora o nutriție adecvată și încurajeză adoptarea responsabilă a animalelor sau Pet School, proiect educațional ce se derulează în școli, unde elevii beneficiază de informații pentru a promova îngrijirea cu responsabilitate a animalelor. Mai mult, , Nestlé România a implementat în anul 2022 proiectul Pets at Work, care oferă posibilitatea angajaților să își poată aduce cățeii cu ei la birou, încurajând orice companie care își dorește să adopte acest program și punând la dispoziție regulile inițiativei.
În Uniunea Europeană se înregistrează peste 340 de milioane de animale de casă, dintre care 127 de milioane de pisici, 104 milioane de câini și aproximativ 115 milioane de alte specii de animale de companie. Potrivit statisticilor, în România sunt aproximativ 4,3 milioane de pisici și peste 4 milioane de câini.
Purina a fost fondată în anul 1894 de către William H. Danforth și era inițial cunoscută drept Compania Robinson-Danforth. Pasionat și vizionar, Danforth și-a dorit să găsească o soluție prin care să îmbine deopotrivă puritatea hranei pentru animale, cu accesibilitatea în folosirea ei. Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.