Merlin’s Beverages vrea să treacă pragul de afaceri de 20 mil. euro în acest an

Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, vrea să depășească în acest an pragul de afaceri de 20 de milioane de euro, având în plan investiții în toate direcțiile majore de business – producție, portofoliu de produse, campanii de marketing, extinderea echipei de producție și a celei de vânzări – a spus pentru Progresiv Eduard Alexianu, Director comercial al companiei. Merlin’s Beverages vrea să treacă pragul de afaceri de 20 mil. euro în acest an

În 2022 Merlin’s Beverages a încheiat cu o cifră de afaceride aproximativ 16 milioane de euro, reprezentând o creștere procentuală de 35% față de anul precedent. Evoluția a fost susținută de interesul în continuă creștere a consumatorilor din România și evoluția permanent pozitivă a sell-out-ului în ultimii ani, a punctat Eduard Alexianu. ”A mai contribuit și mărirea echipei de specialiști în cadrul fabricii și a celei de vânzări la nivel național, dar și extinderea mai multor SKU-uri pe toate clusterele din retailul internațional și local”, a detaliat directorul comercial.

Pentru primele trei luni ale acestui an vânzările au crescut cu circa 30% față de perioada similară a anului 2022. ”Ca în fiecare an Merlin’s are un plan investițional în toate direcțiile majore de business: producție, prin adaptarea utilajelor din fabrică la cele mai noi trenduri, dezvoltarea de noi produse inovatoare la cel mai înalt standard de calitate, mărirea echipei de producție și a celei de vânzări, dar și conceperea de campanii inedite de marketing”, a mai spus Eduard Alexianu.

Citiți și: Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului

Principala îngrijorare a fost legată de creșterea TVA de la 9% la 19% pentru categoria băuturilor răcoritoare. ”Din păcate nu s-a realizat o diferențiere  pe criteriul adaosului mare de zahăr, față de cele cu adaos mic sau fără zahăr, având în vedere că cea mai importantă parte a produselor Merlin’s sunt ori reduse în calorii, cu adaos minim de zahăr, ori fără zahăr și îndulcite cu stevia. Prețurile mai mari la raft generate de TVA mărit a domolit creșterea segmentului în general, aflat într-un ritm bun în 2022, în ciuda creșterilor de prețuri din cauza scumpirilor materiei prime și a ambalajelor. Un alt element care a contribuit la încetinirea acțiunilor concrete de business a fost intrarea în vigoare la 1 ianuarie 2023 a legii 81/2022 care a lăsat loc de dezbateri, interpretări juridice și comerciale din partea tuturor jucătorilor din FMCG, abordări consumatoare de timp și energie”, a completat Eduard Alexianu.

În ceea ce privește importanța exporturilor în total business, Merlin’s Beverages a reușit să aibă o acoperire importantă în special în retailul din Bulgaria, deși a devoltat vânzări în mai multe țări. ”Recent am semnat primul agreement internațional cu o rețea importantă la nivel global, existând negocieri pentru extinderea în mai multe teritorii”, a specificat directorul comercial.

Producătorul Vitamin Aqua țintește pentru acest an pragul de afaceri de 25 mil. euro
Producătorul Vitamin Aqua țintește pentru acest an pragul de afaceri de 25 mil. euro
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, a înregistrat anul trecut afaceri de aproximativ 20 de milioane de euro și își propune pentru...
băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...
Merlin’s Beverages lansează un nou brand de apă cu o investiție de un milion de euro
Merlin’s Beverages lansează un nou brand de apă cu o investiție de un milion de euro
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, a lansat un nou brand de apă – Montana – într-un ambalaj de carton tetra top, investiția în...
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Evoluția categoriei de băuturi răcoritoare a stat în ultimii doi ani sub semnul pandemiei, însă, odată cu ridicarea restricțiilor, jucătorii...
Extinderea portofoliului și exporturile vor urca afacerile Merlin’s Beverages cu până la 40% în acest an
Extinderea portofoliului și exporturile vor urca afacerile Merlin’s Beverages cu până la 40% în acest an
Merlin’s Beverages, producătorul Vitamin Aqua, a încheiat anul trecut cu un avans al afacerilor de 67%, până la 11,7 milioane euro, iar pentru...
Merlin’s Beverages, „magicianul” din categoria băuturilor răcoritoare
Merlin’s Beverages, „magicianul” din categoria băuturilor răcoritoare
„A înota într-un ocean albastru” reprezintă o sintagmă care li se potrivește ca o mănușă celor trei tineri din județul Neamț care au...