Gramador își consolidează prezența în Capitală și pregătește și manualul de francizare
2021 a fost cel mai bun an pentru băcăniile Gramador, deschiderea unei noi locații validând practic strategia de business. Gama de produse locale și relația directă cu producătorii reușesc să facă din Gramador un business cu creșteri anuale importante.
„În acest an, am ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 1 milion euro, incluzând toate activitățile noastre. Nu pot spune că avem un clasament fix cu ce ne diferențiem față de concurență, mai degrabă gama noastră amplă de produse constituie un atu. Noi am crezut mereu că nu există produsul perfect pentru că gusturile diferă de la persoană la persoană și, din această cauză, avem mai mulți furnizori pe aceeași gamă de produse”, a explicat Ștefania Grama, cofondator al băcăniilor Gramador, pentru Progresiv.
În ecuația de creștere a businessului a contat și faptul că pandemia a făcut ca tot mai mulți consumatori să își îndrepte atenția spre produsele locale.
„Vedem o creștere considerabilă comparativ cu anul trecut. Consider că piața este în continuă creștere și apar tot mai mulți producători locali capabili să aducă un plus pe rafturile noastre”, adaugă Ștefania.
De la deschiderea băcăniei până în prezent, numărul de clienți nu a scăzut zilnic sub 200, iar valoarea medie a bonului nu scade sub 35 de lei. Raportat la anul trecut, a scăzut cantitatea de produse cumpărate, însă valoarea medie pe bon a fost mai mare.
În urmă cu un an, Gramador a inaugurat și cea de-a două băcănie din Capitală, aflată pe bulevardul Câmpia Libertății. Cu o suprafață de vânzare de 40 de metri pătrați dintr-un total de 80 de metri pătrați, în locație sunt listate peste 1.500 de SKU-uri. Aprovizionarea se bazează pe colaborarea cu aproximativ 130 de producători locali, dar lista acestora este mereu în creștere.
Cât despre planurile pentru acest an, fondatorii Gramador iau în calcul încă o băcănie deschisă în Capitală. În același timp, pregătesc manualul de francizare, o decizie venită în urma cererii din piață.
„Ne-am propus să închidem acest an cu o creștere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri și suntem încrezători că vom reuși dat fiind faptul că vânzările din prima parte a anului au fost în creștere față de anul trecut. Noi trebuie să ne facem treaba cât se poate de bine, să descoperim cât mai multe produse autohtone la o calitate incomparabilă cu cele din IKA, cu un customer service excelent și cu prețuri cinstite. Doar așa putem să luptăm cu lanțurile internaționale și să schimbăm obiceiurile de cumpărare. Dacă respectăm acești pași, apar și rezultatele în timp”, punctează Ștefania Grama.
Prima băcănie Gramador a fost deschisă în București în vara anului 2020. Fondatorii aveau deja componenta de producție, fiind recunoscuți pentru uleiul presat la rece și pentru mierea Gramador, așa că un magazin propriu a venit ca o extensie naturală a businessului. În primul an de funcționare, prima băcănie a reușit să atingă un rulaj de aproape trei sute de mii de euro.