Gramador ajunge la afaceri de 1,2 milioane de euro și estimează o creștere de 30% pentru acest an

La aproape trei ani de la deschiderea primei Băcănii Gramador în București, antreprenorii din spatele proiectului au continuat să investească în expansiune și, în prezent, numără patru locații care angrenează peste o sută de producători mici și care au rulaje de 1,2 milioane de euro. Mai mult, produsele acestora ajung la 675 de clienți în fiecare zi. Gramador ajunge la afaceri de 1,2 milioane de euro și estimează o creștere de 30% pentru acest an

Modul în care este gândită sortimentația și extinderea bazei de clienți datorită ultimelor două locații deschise au dus business Gramador la o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro la finalul anului trecut. Pentru acest an, antreprenorii iau în calcul o creștere de aproximativ 30%.

„În luna octombrie a anului trecut, Gramador a inaugurat cea de-a treia locație, aflată în sectorul 4, pe strada Constantin Rădulescu-Motru 17, iar la mai puțin de patru luni a fost deschisă și cea de-a patra băcănie, pe Aleea Buhuși nr.2, în sectorul 3 al Capitalei. Aceasta este cea de-a doua locație din acest sector, după cea de pe Câmpia Libertății 46, inaugurată în urmă cu doi ani”, explică Ștefania Grama, cofondator Gramador.

Băcănia Gramador de pe strada Constantin Rădulescu-Motru are o suprafață totală de 60 de metri pătrați, din care 45 metri pătrați reprezintă spațiul de vânzare. Băcănia aflată pe Aleea Buhuși dispune de un spațiu mai mare, având 80 de metri pătrați din care 50 metri pătrați sunt dedicați spațiului de vânzare.

Investiția în cazul acestor două locații a fost similară, în jur de 30.000 de euro, dat fiind timpului scurt dintre cele două deschideri, dar și a standardului fix în amenajarea magazinelor Gramador. Antreprenorii sunt direct implicați în tot procesul de amenajare, de la pus gresie, la făcut rafturile, economisind astfel multe costuri care țin de inaugurare.

Din punct de vedere al sortimentației, fondatorii au păstrat în totalitate produsele pe care le comercializă deja în primele locații deschise pentru că își doresc să ofere clienților o ofertă unitară indiferent de locație. Iar valoarea medie a bonului de cumpărături a crescut constant, depășind valoarea de 40 de lei.

„Încă de la început, clienții noștri de la început au fost interesați în mare pare de produsele de bază, de mezeluri, lactate, produse de panificație, etc. Alegerile lor nu s-au modificat pe parcursul timpului, ei ne aleg pe noi pentru mesele de zi cu zi, dar și pentru  momentele speciale când vin special pentru a-și cumpăra o sticlă de vin bună, o brânză maturată. Fiecare magazin în parte are o gamă de produse care merge mai bine față de celelalte. Pentru magazinul din zona Tineretului (n.red: strada Constantin Rădulescu-Motru), produsele cu o cerere mai mare sunt cele ambalate, pe când pentru cel din Zona Ozana (n.red: Aleea Buhuși), mai vândute sunt produsele vrac din zona de vitrine orizontale”, detaliază Ștefania Grama.


Citește și Gabriela Stănică, Carrefour România: Personalizarea, un diferențiator pentru brandurile de retail, alături de AI și date


Miza Gramador: consolidarea poziției în piață

Dacă la începutul businessului antreprenorii nu aveau destui furnizori și existau anumite probleme legate de aprovizionare, în momentul de față, la trei ani de la intrarea pe piața din Capitală, Gramador a reușit să creeze o rețea consolidată de furnizori, mici producători pe care fondatorii îi cunosc personal și cunosc detaliile legate de procesul de producție.

„Deși avem o bază solidă de furnizori, trebuie să înțelegem și noi și clienții noștri că uneori partenerii noștri, care sunt mici producători, au momente când nu ne pot livra deoarece unele trebuie lăsate la maturat o perioadă mai lungă de timp și necesită așteptare. Evident, noi suntem deschiși pentru noi colaborări și ne place să aducem lucruri noi”, adaugă Ștefania.

Cât despre planurile de extindere, fondatorii Gramador nu iau în calcul și alte locații pentru viitorul apropiat. În schimb, atenția lor se va concentra atât pe consolidarea poziției în piață, cât și pe dezvoltarea gamei de produse sub brandul Gramador pe care le produc împreună cu părinții lor în județul Vrancea. Cât despre planurile privind manualul de francizare, decizie venită în urma cererii din piață, proiectul nu este încă definitivat.

„Chiar dacă am fost contactați de mulți oameni din țară care ne apreciază și vor să deschidem împreună o băcănie Gramador în orașul lor, dar ne-am dat seama că mai întâi trebuie să lucrăm la anumite proceduri și standarde în băcăniile noastre pentru a putea fi pregătiți pentru acest pas. Nu excludem francizarea în viitorul apropiat”, concluzionează Ștefania Grama.

Prima băcănie Gramador a fost deschisă în București în vara anului 2020. Fondatorii aveau deja componenta de producție, fiind recunoscuți pentru uleiul presat la rece și pentru mierea Gramador, așa că un magazin propriu a venit ca o extensie naturală a businessului. În primul an de funcționare, prima băcănie a reușit să atingă un rulaj de aproape trei sute de mii de euro.

Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Cinci băcănii care dau o nouă față retailului specializat
Într-o piață în care lanțurile de retail internaționale își adjudecă tot mai mult din achizițiile consumatorilor, magazinele specializate...
Gramador își consolidează prezența în Capitală și pregătește și manualul de francizare
Gramador își consolidează prezența în Capitală și pregătește și manualul de francizare
2021 a fost cel mai bun an pentru băcăniile Gramador, deschiderea unei noi locații validând practic strategia de business. Gama de produse locale...
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Bolloga, un concept de 1 milion de euro construit în jurul ideii de sănătos
Asistăm deja de câțiva ani la o dezvoltare accelerată a retailului specializat, iar acest fenomen a depășit și granițele Capitalei. Însă...
Băcănia care a adus la oraș atmosfera magazinului sătesc
Băcănia care a adus la oraș atmosfera magazinului sătesc
Susținătoare declarată a comerțului independent, familia Grama a decis în vara anului trecut să pună un nou magazin pe harta retailului de...