Exclusiv: Zabka vrea 200 de magazine în România până la finalul lui 2024

După ce și-a făcut intrarea pe piața locală de retail prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție, retailerul polonez Zabka, unul dintre cei mai mari jucători din comerțul alimentar din Polonia, pregătește deschiderea primelor magazine în România. Mai mult, compania are planuri ambițioase pe plan local, ținta pentru anul acesta fiind deschiderea unui număr de 200 de locații, potrivit surselor Progresiv din piață. Exclusiv: Zabka vrea 200 de magazine în România până la finalul lui 2024

Dezvoltarea rețelei locale de magazine va fi asigurată de Froo, companie parte din grupul Zabka, în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, la conducerea Froo România fiind numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție.

Magazinele vor funcționa, în primă fază, în zonele urbane, iar conceptul va fi construit în jurul nevoii de conveniență. Astfel, sortimentația magazinelor va include aproximativ 2.000 de SKU-uri, cu focus pe categoriile de impuls.

Totodată, în paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano. Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.

„Construim un parteneriat cu o firmă care se bucură de o uriaşă încredere, atât din partea partenerilor de afaceri, cât şi din partea clienţilor de pe piaţa românească, şi care se dezvoltă respectând standardele cu care suntem obişnuiţi în Zabka. Valorile comune, respectul şi încrederea reciprocă reprezintă o bază solidă pentru parteneriatul nostru strategic şi pentru proiectele ambiţioase pe care le avem planificate. Am dedicat ultimul sfert de secol unei creşteri dinamice în Polonia, iar astăzi ne lansăm într-o nouă etapă, care implică lansarea operaţiunilor pe o nouă piaţă europeană”, declara Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka la momentul anunțului de preluare a pachetului majoritar de acțiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distribuție FMCG.

Pe piața din Polonia, Zabka deține peste 10.000 de magazine de conveniență. Spre comparație, universul de retail modern din România se apropie de 4.800 de puncte de vânzare. Pe plan local, principalii competitori pentru retailerul polonez sunt rețelele Profi Go, Profi City și Shop&Go, care dețin circa 1300 de magazine, dar și retailerii independenți.

 Zabka: Suntem pregătiți pentru o expansiune rapidă pe piața din România
Zabka: Suntem pregătiți pentru o expansiune rapidă pe piața din România
Zabka, unul dintre cele mai mari branduri de magazine de proximitate moderne din Europa, a inaugurat primele cinci magazine pe piața locală....
Zabka va deschide peste 140 de magazine sezoniere
Zabka va deschide peste 140 de magazine sezoniere
Retailerul polonez Zabka intenționează să deschidă peste 140 de magazine de sezon în această vară pentru a oferi o experiență de...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Zabka își reorganizează structura internă pentru a susține creșterea multidirecțională
Zabka își reorganizează structura internă pentru a susține creșterea multidirecțională
Grupul Zabka, care a intrat la finalul anului trecut pe piața locală prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni la distribuitorul DRIM Daniel...
Grupul Żabka intră pe piața din România prin preluarea DRIM Daniel
Grupul Żabka intră pe piața din România prin preluarea DRIM Daniel
Grupul Żabka a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Ditributie FMCG, unul dintre jucătorii importanți din domeniul distribuției...
Radu Trandafir, DRIM Daniel Distribuție: „Simțim o nevoie de consolidare pe piață din partea furnizorilor”
Radu Trandafir, DRIM Daniel Distribuție: „Simțim o nevoie de consolidare pe piață din partea furnizorilor”
Deși a traversat o perioadă dificilă, piața locală de distribuție a reușit să asigure un flux continuu de produse, reducând la minimum...