Consumul on the go resetează categoria batoanelor de ciocolată

Odată cu ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19 și revenirea mobilității oamenilor, consumul on the go s-a revitalizat, iar batoanele de ciocolată au fost unul dintre principalii beneficiari ai acestei schimbări. Evoluția segmentului va sta pe viitor sub semnul plusvalorii și a prețurilor competitive.  Consumul on the go resetează categoria batoanelor de ciocolată

„Ciocolata este o categorie de putere, iubită de consumatori și caracterizată prin penetrare sporită, frecvență și impulsivitate. Pandemia ne-a arătat însă că această categorie este caracterizată și prin reziliență, iar studiile ne-au demonstrat că ciocolata și bomboanele sunt folosite ca liant social. Pe măsură ce creăm valoare adăugată în ceea ce privește această categorie, ne așteptăm ca aceasta să se dezvolte din ce în ce mai mult”, a spus Cosmin Patranescu, Category Manager Mars România, companie prezentă în categorie cu branduri precum Mars, Snickers sau Bounty. Ca și tendințe care au definit categoria în prima jumătate a acestui an se remarcă dezvoltarea segmentului prin penetrare și creșterea frecvenței, entuziasmul de a genera inovație (care își păstrează încă importanța în dezvoltarea categoriei), un comportament timid de consum al batoanelor de tip multipack (care denotă o preferință pentru achizițiile centrate mai degrabă pe „deocamdată” decât pe „consumul casnic”), au mai punctat oficialii Mars.

batoane ciocolataUn alt trend observat cu precădere în ultimul an se referă la creșterea numărului de consumatori care aleg snackuri pe bază de ciocolată, a punctat Dana Dobrescu, Corporate&Government Affairs Manager România Mondelēz International. „Remarcăm, în ultima perioadă, că pentru oameni este foarte important cum se simt atunci când aleg o gustare, astfel că alegerile devin mult mai conștiente. Consumatorii aleg gustările în funcție de nevoi – fizice, emoționale, mentale –, pentru a crea un moment de conectare cu familia, dar contează în opțiunile lor și momentul zilei. Potrivit raportului global Mondelēz The State of Snacking, 8 din 10 consumatori sunt de părere că atunci când aleg gustări pentru răsfăț își doresc să nu se preocupe foarte mult de partea nutrițională, prioritizând în alegeri gustul și starea de bine emoțională pe care o resimt. Ciocolata se numără printre primele gustări menționate când vine vorba despre produsele alese pentru momentele de răsfăț”, a detaliat Dana Dobrescu.

Citiți și: Fenomenul de snacking sub lupa obiceiurilor de consum

În ceea ce privește canalele de vânzare care au contribuit la performanța categoriei, reprezentanții Mars au nominalizat comerțul tradițional, retailul modern având o evoluție mai lentă. „Comerțul tradițional a jucat și continuă să joace un rol important în dezvoltarea categoriei, batoanele devenind nr. 1 în acest canal, depășind tabletele”.

De asemenea, Dana Dobrescu a menționat că, specific ultimei perioade de timp, social media este o sursă de inspirație pentru testarea de noi gustări, 55% dintre consumatori spunând că au văzut postări care i-au inspirat să încerce un snack pe care nu l-au mai ales niciodată. „Venim constant cu inovații în domeniul gustărilor, pe noi segmente adiacente ciocolatei și biscuiților, deoarece o mare parte a consumatorilor – până la 80% - spun că sunt interesați să încerce noi tipuri de gustări și se așteaptă să aibă alegeri din ce în ce mai variate în viitor”, a spus reprezentanta Mondelēz.
 

 

Andreea Bogdan, Mondelēz International: Comerțul tradițional își consolidează importanța în vânzări
Andreea Bogdan, Mondelēz International: Comerțul tradițional își consolidează importanța în vânzări
Creștere și consolidarea poziției - acestea sunt cuvintele care descriu evoluția Mondelēz pe piața din România în primul semestru,...
„Snackificarea”, un trend care sfidează consumul tradițional
„Snackificarea”, un trend care sfidează consumul tradițional
Revenirea obiceiurilor de consum post pandemie a impulsionat vânzările în categoria snackurilor, dar, pe termen lung, dezvoltarea acesteia se va...
Praline versus tablete, o competiție în care inovația are ultimul cuvânt
Praline versus tablete, o competiție în care inovația are ultimul cuvânt
După un 2020 dificil, în care interacțiunea dintre branduri și cumpărători nu a mai fost atât de intensă în magazine, categoria de...
Studiu Mondelēz International: Gustările câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor tineri
Studiu Mondelēz International: Gustările câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor tineri
Gustările au devenit un comportament alimentar obișnuit, fiind preferate în locul meselor de 64% dintre consumatori (în creștere cu 5% față...