FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Annabella, la un pas de pragul de 100 de magazine după deschiderea unei noi locații

Annabella, la un pas de pragul de 100 de magazine după deschiderea unei noi locații

annabella magazine

Annabella, retailer deținut de familia Mutu, continuă investițiile în expansiune și inaugurează un nou magazin în mediul rural. Deschis în comuna Mihăești, județul Vâlcea, acesta este a doua unitate pe care Annabella o deține în această localitate și magazinul cu numărul 99 la nivel de rețea.

Noul supermarket Annabella este situat pe strada Mihăești, nr. 64 și are o suprafață totală de 450 de metri pătrați. ”Supermarketul nou deschis îi așteaptă pe clienți cu o sortimentație extinsă și ofertantă, de peste 6.800 SKUs active, acoperind atât categoriile food, cât și cele non-food. A fost acordată o importanță deosebită sortimentației de food, în special segmentului de legume-fructe fresh și corner-ului Râureni, cât și segmentului de non-food de uz zilnic, cu IN-OUT-uri atractive și avantajoase”, a precizat Alexandru Jitariu, Director de Marketing Annabella.

Investiția totală în noua locație s-a ridicat la aproximativ 300.000 de euro și reprezintă o consolidarea a rețelei în mediu rural.

”În anul 2006 am deschis primul magazin în mediul rural. Am fost puțin reticenți să intrăm în rural înainte de acel an deoarece nu cunoșteam profilul consumatorilor îndeajuns de bine și nici nu eram familiarizați cu nevoile și necesitățile clienților din zonele rurale. De asemenea, a trebuit să înțelegem comportamentul de cumpărare și să susținem acomodarea treptată a trecerii de la magazinele mai mici, de tip butic, care existau în sate, către formatele mai mari de magazin pe care noi le operam, cât și spre o sortimentație mai extinsă”, a punctat Alexandru Jitariu.

Din cele 98 de magazine pe care Annabella, al doilea cel mai mare jucător din piața locală de retail în funcție de cifra de afaceri, le deținea la finalul anului trecut, aproximativ 40% sunt amplasate în zona rurală. „Principalul avantaj al zonei rurale este reprezentat de competiția redusă și oportunitățile neexploatate. Cu toate că, în ultima vreme, mediul rural a atras atenția din ce în ce mai multor lanțuri de retail”, a completat Alexandru Jitariu într-un interviu acordat Progresiv.

Citește și: Alexandru Șoacăte, Annabella: Crizele au oportunitățile lor, trebuie să le identifici și să acționezi

Annabella, creștere double digit  în 2022

”În retrospectiva anului curent, Annabella și-a continuat strategia de consolidare și expansiune propusă la început de 2022, prin deschiderea a 5 unități comerciale noi, cât și prin remodelarea altor 3 magazine”, a adăugat Alexandru Jitariu.

În ceea ce privește bilanțul din perspectivă financiară, compania și-a menținut trendul ascendent, cu o creștere double digit. Businessul Annabella a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 388 de milioane de lei, reprezentând un avans de 12% față de 2020, respectiv un profit net de 15,6 milioane de lei (+5%). Pentru acest an, grupul își propune să păstreze în continuare ritmul de creștere din anul anterior pentru divizia de retail, estimând un avans de aproximativ 9-10%. La fel ca și anul trecut, un rol important în ecuația de creștere îl va avea și expansiunea. Anul trecut s-a încheiat cu 14 supermarketuri noi adăugate rețelei. Investiția totală s-a ridicat la cinci milioane de euro, bani direcțio­nați către locații din județele deja consacrate pentru retailer: Vâlcea, Argeș și Olt.

Anul trecut, Annabella a fost "detronată" în topul celor mai mari retaileri independenți de comerciantul La Cocoș, care a reușit să bifeze anul trecut o creștere a businessului de 72%, până la 549,35 de milioane de lei. Rezultatul îl plasează pe prima poziție în topul Local Key Accounts pe piața locală, devansând rețeaua Annabella. Mai multe despre topul retailerilor independenți în acest an găsiți AICI.

 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content