FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Ana-Maria Pâslaru, Unilever, despre teoria optimismului în business

Ana-Maria Pâslaru, Unilever, despre teoria optimismului în business

După trei ani la conducerea businessului Unilever din Țările Baltice, Ana-Maria Pâslaru a acceptat în luna februarie provocarea de a gestiona afacerile gigantului anglo-olandez în regiune. Privit mai degrabă ca o oportunitate și nu ca o provocare, Ana-Maria vorbește despre mandatul său ca fiind o schimbare pozitivă, în care diferența o vor face abordarea optimistă, încrederea în puterea echipei și identificarea cu valorile companiei. 

Sunt mai puțin de patru luni de când Ana-Maria Pâslaru a preluat conducerea Unilever South Central Europe, însă sunt mai bine de 14 ani de când s-a alăturat echipei gigantului anglo-olandez pe piața locală. De altfel, experiența ei în industria bunurilor de larg consum se suprapune perfect pe aventura numită Unilever. „M-am înscris la un doctorat la ASE și în timp ce eram acolo la cursuri am văzut un anunț în care Unilever recruta pentru poziția de management trainee. Știam că în multinaționale procesul de recrutare e lent, așa că am aplicat cu gândul că până voi finaliza studiile doctorale probabil mă vor contacta și ei”, își amintește Ana-Maria. Planul a fost însă dat peste cap pentru că a fost sunată foarte repede, iar procesul de angajare a fost și mai rapid. Așa că din 2007 este parte din echipă, iar factorul care a cântărit în decizia de a nu schimba compania de-a lungul timpului a fost că a rezonat cu valorile ei. „La cursuri întotdeauna Unilever era parte din companiile citate și prezentată ca având valori foarte înalte legate de sustenabilitate, de construirea brandurilor și de integritate. Am apreciat foarte mult acest lucru și atunci a fost o decizie ușor de luat, mai ales că acești ani au fost plini de învățăminte și experiențe diverse”, punctează Ana-Maria.

Lecția învățării

De-a lungul timpului, Ana-Maria a avut oportunitatea de a încerca joburi diverse, cu responsabilități diferite. „Am experimentat atât partea de marketing, cât și cea de trade marketing, am avut oportunitatea unui job regional și am activat în categorii diferite. Și de fiecare dată când m-am mutat dintr-o categorie în alta, am avut impresia că schimb compania pentru că echipele sunt diferite, procesul de producție și de supply chain este diferit. A fost deci un parcurs interesant, nici nu am simțit cum au trecut anii”, completează executivul Unilever SCE.

De altfel, Ana-Maria își aduce aminte cu drag de prima sa experiență în cadrul echipei, una cu responsabilitate foarte mare, însă întotdeauna ea a apreciat faptul că Unilever este genul de companie în care încrederea și responsabilitatea i se acordă fiecărui membru din echipă. „Unul dintre managerii cu care lucram a plecat în concediu la momentul angajării mele și primul meu task a fost să monitorizez toate proiectele care erau în desfășurare la nivel regional. Era ceva wow pentru mine, însă atunci și întotdeauna am avut în jurul meu oameni dispuși să mă ajute. De altfel, procesul de învățare în companie este foarte accelerat, tocmai pentru că primești responsabilități mari și nu vrei să dezămăgești și încerci să dai tot ce ai mai bun. La acel moment mi s-a părut că m-a aruncat cineva în piscină și a zis că acum o să învăț să înot. Am înțeles însă ulterior că întotdeauna este cineva acolo gata să te prindă să nu te îneci”, mai spune aceasta.

E clar că nu putem vorbi sub nicio formă despre plictiseală și Ana-Maria spune că întotdeauna i-a displăcut întrebarea „unde te vezi peste cinci ani?”. „Lucrurile sunt atât de dinamice în industria bunurilor de larg consum, iar eu am avut atâtea de învățat în acești 14 ani în Unilever, încât uneori nu aș putea răspunde la întrebarea ce fac mâine. Cred însă că cel mai important aspect este să-ți placă ceea ce faci și la finalul zilei să fii convins că ai făcut ce ai putut mai bine”, mai completează aceasta.

Unilever și aventura unui nou început

Pentru Ana-Maria, poziția de General Manager în cadrul Unilever SCE vine după trei ani la conducerea businessului din Țările Baltice, o regiune unde nu știa pe nimeni și în care nimeni nu o știa. „Jobul regional a fost o provocare pentru că plecam din zona în care crescusem profesional și unde toată lumea avea încredere în mine, la care se adăuga și ideea că cei din Nord sunt mai reci și mai neprietenoși. Am întâlnit însă niște oameni minunați, care au și ei o istorie tumultoasă și care își doreau să facă o schimbare în bine”, spune executivul.

Citește în continuare AICI. 
 

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content