Adina Crăciunescu, Diana: Următoarele 12 luni oferă oportunități de reinventare a magazinului fizic pentru era digitală
Din perspectiva retailerului, următoarele 12 luni oferă oportunități de restructurare a lanțurilor de aprovizionare depășite ca performanță, de corectare a gestionării stocurilor, de revizuire a prețurilor, de recalibrare a perioadelor promoționale și de reinventare a magazinului fizic pentru era digitală, a spus Adina Crăciunescu, Managing Partner Diana.
#bilanţ
2021 a fost un an cu rezultate bune. Am listat multe categorii noi de produse, în care am crezut și care au avut o evoluție bună. Am reușit să punctăm țintele pe care ni le-am setat ca profitabilitate și vânzări, principalii indicatori plasându-se pe un trend ascendent - capitalurile sociale au crescut, iar cifra de afaceri este peste nivelul anului anterior cu 8%.
#obiectiveambițioase
Suntem conștienți că provocările și schimbările cu care ne-am confruntat în ultimii ani nu vor înceta peste noapte. Ne așteptăm în continuare la presiuni asupra marjelor, din cauza creșterilor de preț, la „bătălii” între canale de vânzare și categorii de formate pentru atragerea de procente dintr-un buget deja sensibil al shopperilor. Chiar și așa, ne-am setat aspirații înalte și țintim o cifră de afaceri peste plafonul care ne poate poziționa în primii 20 de retaileri din România. Prezența unor game noi de produse, strategia comercială și continuarea expansiunii ne vor ajuta în acest demers.
#diferențiere
Profitabilitatea în cifre, dar și satisfacția construcției și reconstrucției permanente pe care o presupune o afacere, vin nu doar din strategiile de business aplicate cu succes, ci și din relația bună, de lungă durată și reciproc avantajoasă cu clienții și partenerii noștri.
#atuuri
Presiunea competiției este inerentă, dar în absența ei nu putem evolua. Beneficiem de o identitate puternică a brandului, iar aceasta este doar una din resursele cu care putem dobândi avantaj competițional. Parte din această identitate și factor de diferențiere al Magazinelor Diana este dialogul deschis și apropiat cu clienții noștri, un stil de comunicare ce trece de protocolul strict comercial.
#dincolodeproximitate
Modelul de business pe care îl practicăm de la debutul afacerii este cel al retailului în care proximitatea, încrederea și frecvența de cumpărare ne-au determinat să creăm relații umane și apropiate cu clienții noștri. Pe lângă clienții fideli, împreună cu care „am crescut”, în pandemie noi categorii de consumatori au descoperit avantajele de a face cumpărături în imediata vecinătate, în magazine de proximitate a căror misiune este să le ofere produse de care au o nevoie imediată, rapid și sigur. Proximitatea este soluția, dar în absența unei sortimentații adaptate nevoilor clienților, fără promoții permanente care să atragă, nu putem spune că avem un atu suficient de puternic.
#comportamentdecumpărare
De câțiva ani, modul în care oamenii se raportează la consum, bani și prioritățile pe care și le setează nu pot fi previzionate cu precizie. Acum, oamenii caută să reducă risipa alimentară, caută soluții alternative pentru lanțul de aprovizionare și sunt mult mai conștienți de finanțele lor. Dacă vorbim despre viitor, cel mai probabil se vor adăuga diverse alte presiuni. Costurile materiilor prime se vor menține ridicate, punând din nou la încercare producătorii, marjele comercianților, puterea de cumpărare a clienților, care vor deveni și mai atenți la modul în care își prioritizează listele de cumpărături.
Din perspectiva retailerului, următoarele 12 luni oferă oportunități de restructurare a lanțurilor de aprovizionare depășite ca performanță, de corectare a gestionării stocurilor, de revizuire a prețurilor, de recalibrare a perioadelor promoționale și de reinventare a magazinului fizic pentru era digitală.