FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Articole > Intrebari vechi, raspunsuri noi in 2011

Intrebari vechi, raspunsuri noi in 2011

Asa cum v-am obisnuit an de an, va oferim la inceput de ianuarie o editie speciala, dedicata tendintelor din piata pe 2011, care speram sa va ajute sa va conduceti mai bine afacerile, oamenii sau propriile proiecte prin ceata creata de criza economica si de deciziile politicului din ultimii doi ani.

Am luat pulsul pietei de retail si al industriei FMCG prin realizarea unor interviuri cu 10 dintre cei mai puternici manageri activi in cele doua sectoare. Ei ne-au impartasit asteptarile lor pentru 2011, planurile si viziunile de business pentru un an care se anunta a fi unul dificil pentru mediul de afaceri, cu multe intrebari ale caror raspunsuri depind de masurile pe care statul le va lua pentru mult-asteptata relansare economica. Dupa cum spune directorul unui distribuitor citat in analiza pietei serviciilor de distributie, Ñtotul depinde de mult prea multi factori independenti de noi. Managerii stiu ca fraiele relansarii consumului sunt la cei care decid politicile macro-economice, de aceea au afisat un optimism rezervat in prognozele comunicate pentru 2011. Exista insa si comentarii pozitive care vorbesc despre o redresare a consumului in semestrul al doilea.

Executivii intervievati mai spun ca nu se intrevad schimbari fundamentale in comportamentul de consum sau de cumparare in acest an, iar cei mai optimisti dintre ei vorbesc despre o revenire usoara la obisnuintele de dinainte de criza, in urmatorii ani. Multe dintre persoanele citate in articolele din acest numar inca sustin cauza promotiilor de pret, pentru ca acesta va fi si in 2011 un punct sensibil pentru consumator. Solutiile pentru cresterea profitabilitatii ar putea fi insa in alta parte.

In primul numar din 2011 am analizat si strategiile multi-canal care au marcat evolutia retailului in anul care tocmai s-a incheiat. In doar un an am vazut pe piata patru formate noi de magazine mici care in contextul economic al anilor 2006-2007 ar fi fost o miza prea mica pentru marii retaileri.

Tot in sectiunea dedicata retailului am expus asteptarile si temerile comerciantilor traditionali pentru acest an si am redat pe larg concluziile studiului Shopping Basket realizat in magazinele retelelor mari de comert pe parcursul a 11 luni din 2010: fluctuatiile de preturi au fost foarte frecvente si au avut o amplitudine importanta.

Va invit sa cititi toate acestea intr-un nou layout, mai modern si mai incitant, pe care il vom mentine pe parcursul intregului an. Noutatile pe 2011 sunt si la nivelul continutului editorial: vom avea rubrici noi gandite in special ca suport pentru comerciantii traditionali, precum Marketing la raft in comertul traditional un mic ghid de analiza de categorie si Legislatie prin care vom prezenta, cu ajutorul consultantilor juridici, cele mai importante reglementari din comert. De asemenea, reintroducem din acest an rubrica ÑDistributieî, in care vom realiza analize pe piata de profil.

Speram sa ramaneti alaturi de noi si in 2011 si sa ne ajutati sa progresam, ceea ce va dorim si dumneavoastra!

Articole Asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content