Unilever to sell US factory to local ice cream producer | Progresiv

Wells Enterprises, Inc. has signed a purchase agreement with Unilever for its ice cream manufacturing plant located in Henderson, Nevada. This purchase will expand Wells’ current manufacturing capacity and diversify its ability to support customers geographically to help meet future demand and adds an important footprint in the West. The sale is expected to be completed in September, subject to standard closing conditions. Financial terms of the deal are not being disclosed. Unilever to sell US factory to local ice cream producer

“The Henderson acquisition benefits both parties. The facility has been well-maintained with high quality employees ready and excited to continue making ice cream,” explained Mike Wells, CEO and President. “The facility provides an even larger platform for growth while positioning us to better serve our customers. Wells intends to have the industry-leading infrastructure and best practices to become the leader in quality, innovation, food safety and operational effectiveness in the ice cream category.” 

Wells is the #2 ice cream manufacturer in the US with a strong house of brands including signature brand, Blue Bunny®, along with private label and co-pack business.  

“We’re excited to have over 250 employees of the Henderson facility join Wells. They have the skills and abilities we need to help grow our business. We’re focused on our shared commitment of quality, service, and food safety and look forward to continuing to fulfill Wells’ purpose of bringing joy to everyday life because of the love of ice cream,” said Wells. 

Wells Enterprises, Inc. is the largest privately held, family-owned ice cream manufacturer in the United States. Founded in 1913 by Fred H. Wells, the company is still proudly owned by the Wells family today. (wellsenterprisesinc.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...