P&G raises FY forecast after strong Q1 | Progresiv

Procter & Gamble has raised its sales and profit forecasts for the full fiscal year, after reporting better-than-expected growth for its first quarter. For the three months to 30 September 2019, P&G saw its net sales grow by 6.6% to 17.8 billion dollars, with organic sales up 7% and organic volumes growing by 4%. Meanwhile, net profit jumped up 12.1% to 3.6 billion dollars and operating profit surged up 20.7% to 4.3 billion dollars. P&G reported its strongest growth in the Health Care unit, where sales jumped up 20% to 2.22 billion dollars (+9% organic), on organic volume growth of 6%. P&G raises FY forecast after strong Q1

Meanwhile, the Fabric & Home Care business reported a 6% to 5.8 billion dollars (+8% organic), even as volumes rose by 6%.  The Beauty business saw its sales grow by 8% to 3.55 billion dollars (+10% organic), with volumes up 3%. And the Baby, Feminine & Family Care unit recorded a 4% uptick to 4.6 billion dollars (+5% organic), on a volume increase of 2%. The only unit to report a downturn was the Grooming business, which saw sales decline by 2% to 1.5 billion dollars and volume slip by 1%, but even there P&G had cause for cheer, as organic sales were up 1%.

CEO David Taylor noted: “We will continue executing our strategies of superiority, productivity, constructive disruption and improving P&G’s organization and culture to deliver balanced top-line and bottom-line growth along with strong cash generation in a challenging competitive and macroeconomic environment.”

The group said it now expects full-year sales to grow by 3%-5%, compared to its previous forecast of 3%-4% growth.  It also expects core earnings per share to grow by 5%-10%, from an earlier outlook of 4%-9% growth. (www.kamcity.com)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...