Parmalat sees decline in volume sales as milk prices rise | Progresiv

Italian dairy and food manufacturer Parmalat has posted net revenue of 4.839 billion euros in the first nine months of the year, representing growth of 5.5% at current exchange rates. Parmalat sees decline in volume sales as milk prices rise

However, sales volumes were down 3.7%, and EBITDA fell by 5.8%.

The company says that its performance was adversely affected by a worldwide increase in the cost of milk, coupled with a highly competitive market, at both a retail and industrial level.

Volumes fell across all regions, including Europe (-1.1%), North America (-0.2%), Africa (-7.3%), Oceania (0.6%), and Latin America (-11.8%).

Parmalat's original projections for 2017 forecast a signifiant acceleration in the second half of the year, compared with the first six months.

However, the situations that adversely affected performance in the third quarter signal expectations of further contraction in profitability by the year's end.

As a result, the group it now anticipating net revenue gain of up to 1%, however, EBITDA is expected to decrease by between 3% and 5%. (www.esmmagazine.com)

Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...