O categorie tanara, dar cu un ritm sustinut de penetrare in consum | Progresiv

Produsele de panificatie crocante, sau crispy bread, alcatuiesc un segment tanar daca ar fi sa ne uitam strict la existenta lui la raft. Cu toate acestea, oferta s-a diversificat intr-un ritm mult mai alert comparativ cu alte categorii. La acest fenomen a contribuit mai ales raspunsul pozitiv din partea consumatorului preocupat de convenienta, dar si atent la alimentatie. O categorie tanara, dar cu un ritm sustinut de penetrare in consum

In acest moment, categoria este disputata de companii precum Chipita, Italfood, Intersnack sau Paulista, care detin o cota de piata cumulata de 87,2%, in volum vanzari, si de 83,1%, in valoare, in perioada de referinta august/ septembrie 2011 – februarie/ martie 2012.

O reconfirmare a amplorii, deloc de neglijat, pe care o ia categoria este si interesul aratat de retaileri de a dezvolta/ importa produse marci proprii pe acest segment, initiative care fac ca produsele marca privata sa se claseze pe ultima pozitie a topului principalilor jucatori in categorie. Cat despre branduri, 7Days, Kubeti, Chio, Maretti si Pavi au o pondere de 83,2% in volum si 76,5% in valoare vanzari.

Datele privind distributia vanzarilor pe canale inclina balanta in favoarea comertului traditional, cu magazinele alimentare si chioscurile detinand 72,3% din volum vanzari si 75,2% din valoarea acestora. De cealalta parte, reprezentantii retailului modern – hypermarketuri, supermarketuri si discounteri – inregistreaza 27,7% din volumul si 24,8% din valoarea vanzarilor categoriei.



Categorii cu potential de asociere la raft sau in promotii

- lactate de baut;
- branzeturi proaspete;
- bauturi racoritoare;
- prosciutto;
- bere.

Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța
Carrefour a anunțat că renunță la alte 39 de magazine din Franța, majoritatea hipermarketuri și supermarketuri care înregistrau pierderi, în...
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul
Piața muncii din România se confruntă la începutul anului cu o dinamică intensă, conform unui sondaj realizat de platforma online de recrutare...
Wolt finalizeaza preluarea Tazz. Ilustratie curieri Tazz si Wolt
Wolt finalizează achiziția Tazz și intră oficial pe piața din România
Wolt, platformă de comerț local de origine finlandeză cu operațiuni în 28 de țări, intră oficial pe piața din România după ce a finalizat...
Pain Plaisir, planuri pentru 2025
Atingerea pragului de 25 mil. lei, ambiția Pain Plaisir pentru 2025
Pain Plaisir, unul dintre cei mai importanți jucători din Capitală pe segmentul de brutărie artizanală, și-a setat atingerea unei cifre de...
inflatie evoluție prețuri alimente INS
Alimentele au continuat să se scumpească și în 2024
Deși ritmul scumpirilor s-a temperat pe parcursul anului trecut, existând chiar categorii de alimente de bază unde prețurile au scăzut, datele...
Sustain Ability conferinta februarie 2025 Progresiv
A treia ediție Sustain Ability are loc pe 25 februarie 2025
Sustain Ability, primul eveniment Progresiv dedicat integral sustenabilității, se întoarce cu cea de-a treia ediție la finalul lunii februarie....