O categorie tanara, dar cu un ritm sustinut de penetrare in consum | Progresiv
Produsele de panificatie crocante, sau crispy bread, alcatuiesc un segment tanar daca ar fi sa ne uitam strict la existenta lui la raft. Cu toate acestea, oferta s-a diversificat intr-un ritm mult mai alert comparativ cu alte categorii. La acest fenomen a contribuit mai ales raspunsul pozitiv din partea consumatorului preocupat de convenienta, dar si atent la alimentatie.
In acest moment, categoria este disputata de companii precum Chipita, Italfood, Intersnack sau Paulista, care detin o cota de piata cumulata de 87,2%, in volum vanzari, si de 83,1%, in valoare, in perioada de referinta august/ septembrie 2011 – februarie/ martie 2012.
O reconfirmare a amplorii, deloc de neglijat, pe care o ia categoria este si interesul aratat de retaileri de a dezvolta/ importa produse marci proprii pe acest segment, initiative care fac ca produsele marca privata sa se claseze pe ultima pozitie a topului principalilor jucatori in categorie. Cat despre branduri, 7Days, Kubeti, Chio, Maretti si Pavi au o pondere de 83,2% in volum si 76,5% in valoare vanzari.
Datele privind distributia vanzarilor pe canale inclina balanta in favoarea comertului traditional, cu magazinele alimentare si chioscurile detinand 72,3% din volum vanzari si 75,2% din valoarea acestora. De cealalta parte, reprezentantii retailului modern – hypermarketuri, supermarketuri si discounteri – inregistreaza 27,7% din volumul si 24,8% din valoarea vanzarilor categoriei.
Categorii cu potential de asociere la raft sau in promotii
- lactate de baut;
- branzeturi proaspete;
- bauturi racoritoare;
- prosciutto;
- bere.