O categorie tanara, dar cu un ritm sustinut de penetrare in consum | Progresiv

Produsele de panificatie crocante, sau crispy bread, alcatuiesc un segment tanar daca ar fi sa ne uitam strict la existenta lui la raft. Cu toate acestea, oferta s-a diversificat intr-un ritm mult mai alert comparativ cu alte categorii. La acest fenomen a contribuit mai ales raspunsul pozitiv din partea consumatorului preocupat de convenienta, dar si atent la alimentatie. O categorie tanara, dar cu un ritm sustinut de penetrare in consum

In acest moment, categoria este disputata de companii precum Chipita, Italfood, Intersnack sau Paulista, care detin o cota de piata cumulata de 87,2%, in volum vanzari, si de 83,1%, in valoare, in perioada de referinta august/ septembrie 2011 – februarie/ martie 2012.

O reconfirmare a amplorii, deloc de neglijat, pe care o ia categoria este si interesul aratat de retaileri de a dezvolta/ importa produse marci proprii pe acest segment, initiative care fac ca produsele marca privata sa se claseze pe ultima pozitie a topului principalilor jucatori in categorie. Cat despre branduri, 7Days, Kubeti, Chio, Maretti si Pavi au o pondere de 83,2% in volum si 76,5% in valoare vanzari.

Datele privind distributia vanzarilor pe canale inclina balanta in favoarea comertului traditional, cu magazinele alimentare si chioscurile detinand 72,3% din volum vanzari si 75,2% din valoarea acestora. De cealalta parte, reprezentantii retailului modern – hypermarketuri, supermarketuri si discounteri – inregistreaza 27,7% din volumul si 24,8% din valoarea vanzarilor categoriei.



Categorii cu potential de asociere la raft sau in promotii

- lactate de baut;
- branzeturi proaspete;
- bauturi racoritoare;
- prosciutto;
- bere.

dezvoltare spatii moderne de retail, logistica si depozitare. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Dezvoltările de spații logistice și industriale au revenit pe creștere în 2024
Dezvoltatorii au finalizat anul trecut peste 570.000 de metri pătrați de spații logistice și industriale, în creștere cu 27% față de 2024,...
Retailul independent, o piață a contrastelor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul independent, o piață a contrastelor
Imprevizibil, dar dinamic, dificil, dar cu oportunități de creștere pentru jucătorii care au găsit mixul potrivit între prudență și...
schimbari management ceo numiri promovari director piata locala de retail & fmcg femei la conducere business women leadership feminin schimbari de management romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Cele mai importante schimbări de management din industria de retail & FMCG din ultimul an
În ultimul an, industria de retail și FMCG din România a trecut printr-o serie de transformări semnificative la nivel de leadership, ceea ce...
jidvei obtine certificarea DOP
Jidvei a obținut statutul de DOP, consolidând astfel reputația vinului românesc
Jidvei a fost oficial înregistrat de către Comisia Europeană ca Denumire de Origine Protejată (DOP), un statut care confirmă calitatea vinurilor...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...