O categorie aflata in mainile a cinci companii | Progresiv

Categoria insecticidelor si a repelentilor a continuat sa se consolideze in ultimii ani, fiind in prezent concentrata in mainile primilor cinci jucatori – Johnson Wax, Interstar Chim, Zobele Group, Kozmo si Ozturk – care detin nu mai putin de 99,1% din volumul total de vanzari si 87,7% in valoare, in perioada ianuarie – decembrie 2011, potrivit datelor de retail audit Nielsen. O categorie aflata in mainile a cinci companii

Caracterul compact se pastreaza si in dreptul topului celor mai vandute branduri in retail. Prin urmare, principalele modificari ale categoriei in ultima perioada s-au produs mai degraba la nivel de inovatii de produs si de game, o actiune care are drept obiectiv implicit si schimbarea comportamentului de cumparare pentru categorie care ramane in mare parte unul reactiv si nu preventiv. Pe de alta parte, cresterea categoriei este limitata si de caracterul sezonier al acestor produse, cu vanzari concentrate in lunile mai – august.

Cat despre oferta de produse, piata poate fi impartita in doua mari categorii. Pe de o parte, avem produsele care se folosesc impotriva tantarilor si a altor insecte zburatoare si, pe de alta parte, sunt produsele folosite impotriva altor insecte decat cele zburatoare. Din prima categorie, o mare parte este reprezentata la raft de produsele care au drept scop indepartarea sau uciderea tantarilor in interiorul locuintei, produse sub forma aparatelor electrice, capcane sau alte dispozitive, in timp ce din a doua categorie accentul cade pe produsele pentru uciderea sau indepartarea moliilor din haine, tesaturi sau mancare.

Nu in ultimul rand, din observatia de la raft, dar si in baza analizelor trecute, repelentii impotriva tantarilor raman unul dintre segmentele cu cele mai bune evolutii de vanzari.


Categorii cu potential de asociere la raft:
- produse de curatare a locuintei;
- odorizante de camera;
- servetele umede.

VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sufocați de taxe, 60% dintre micii antreprenori din România iau măsuri dure de reducere a costurilor
Valul de majorări fiscale din 2025 afectează puternic IMM-urile din România. Mai exact, 60% dintre micii antreprenori susțin că sunt „foarte...
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent, indiferent de geografia în care te afli, să dezvolți un brand puternic. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Melania Damian, SLooP: Este foarte greu în prezent să dezvolți un brand puternic
Consumatorii nu erau pregătiți în urmă cu 12 ani de un produs precum SLooP, însă tocmai aceasta a fost oportunitatea pentru brandul de smutiuri...
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea magazinelor La Cocoș de către proprietarul Kaufland, sub lupa Consiliului Concurenței 
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Schwarz intenționează să preia magazinele La Cocoș, dar și tranzacțiile prin...
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
TIPLOG și-a bugetat o creștere a afacerilor cu 36% în acest an
TIPLOG, companie antreprenorială de tipar și logistică, și-a bugetat pentru 2025 o cifră de afaceri de 31 de milioane de lei (6,2 mil. euro),...
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Introducerea accizei pe vinul liniștit pune presiune pe producătorii locali și crește riscul de falimente
România este un producător tradițional de vin cu zeci de mii de mici viticultori și crame artizanale, iar introducerea unei accize pe vinul...