METRO lanseaza programul "De-ale noastre", in parteneriat cu producatorii locali | Progresiv
METRO Cash & Carry a lansat programul „De-ale noastre”, prin care sustine producatorii locali. O initiativa in premiera pentru piata din Romania, programul vizeaza comercializare de legume romanesti sezoniere provenite de la micii fermieri in magazinele METRO.
„Proiectul raspunde unei nevoi a pietei, respectiv cererea in crestere de produse romanesti. In acelasi timp, o mare problema a producatorilor este piata de desfacere”, a declarat Dusan Wilms, Director General METRO Cash & Carry Romania.
Programul vizeaza, intr-o prima faza, agricultorii din bazinul legumicol Poiana Mare, din judetul Dolj acestia devenind furnizorii companiei pentru rosii, ardei gras, ardei capia, gogosari, castraveti si vinete. Legumele rezultate din program vor fi comercializate in reteaua de magazine METRO Cash & Carry din toata tara, sub marca “De-ale noastre”.
Pe langa asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanti in programul de sustinere a producatorilor locali beneficiaza de un centru de colectare, precum si de consultanta pe tot parcursul procesului de productie. In plus, la inceputul programului, METRO le asigura necesarul de seminte pentru rasaduri.
Consultanta de specialitate este asigurata de un inginer agronom, consultant METRO, rolul acestuia fiind de a-i asista pe micii producatori in fiecare etapa a procesului de productie, oferindu-le sfaturi privind: selectia soiurilor, in functie de tipul de sol, perioada optima de recoltare, tehnici si mijloace de productie. In plus, METRO asigura controlul productiei, din momentul semanatului si pana cand legumele ajung la raft.
Legumele “De-ale noastre”, produse prin tehnologii traditionale sunt cultivate in pamant, productia fiind realizata in solar (in proportie de 70%), sau pe camp (30%), in proces fiind folosite, preponderent, ingrasamintele naturale.
In program sunt implicati aproximativ 200 de producatori locali. In viitor, METRO Cash & Carry Romania intentioneaza sa extinda proiectul si in alte regiuni ale tarii, pe mai multe tipuri de culturi.
Investitia METRO in programul de-ale noastre este in jurul a jumatate de milion de euro, iar planul este ca pe viitor astfel de parteneriate sa fie desfasurate si cu producatorii locali de fructe.





