Marks & Spencer introduces store-grown herbs in London outlet | Progresiv

Marks & Spencer has introduced a range of fresh herbs in its Clapham Junction store in South West London, in partnership with the vertical farming company, infarm. The retailer also plans to roll out vertical farming units in another six stores in London by the end of the year. Marks & Spencer introduces store-grown herbs in London outlet

Co-founder and CEO of infarm, Erez Galonska, commented, "London represents many of the sustainability challenges that people will experience in cities over the next several decades. By offering produce grown and harvested in the heart of the city, we want to practice a form of agriculture that is resilient, sustainable and beneficial to our planet while meeting the needs of urban communities."

The range of fresh herbs includes Italian, Greek and Bordeaux basils, mint, curly parsley, and mountain coriander.

Infarm has combined vertical farming units with the latest IoT technologies and machine learning, to create a controlled eco-system with the optimum amount of light, air, and nutrients for growing plants.

Each farming unit is connected to a cloud-based platform that learns, adjusts and improvises the technique for the next set of plants to ensure that each plant grows better than the previous one.

Each vertical farming unit consumes 95% less water and 75% less fertiliser compared with soil-based agriculture. The pesticide-free produce is the equivalent of 400 square meters of farmland output.

As part of the partnership, the retailer will also construct a series of infarm distribution centres in and around London, that will provide seedlings for the farming units.

Farmers from infarm will visit the stores at least twice a week to harvest and add new seedlings to the farm, the retailer said.

Infarm is one of the world’s largest urban farming platforms that harvests and distributes more than 200,000 plants each month across its network in Germany, Switzerland, France, Luxembourg, and the United Kingdom. (www.esmmagazine.com)

Freshful by eMAG a depășit pragul de 100.000 de clienți. Care este bugetul lunar pentru alimente
Freshful by eMAG: românii alocă 1.000 de lei pentru coșul de cumpărături de Crăciun
Românii au început să se pregătească serios pentru Crăciun cu o săptămână înainte, reiese din numărul comenzilor care s-au dublat în...
Proprietarii Carne și Sare vor să revoluționeze conceptul de ”măcelărie” cu o locație nouă în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Proprietarii Carne și Sare vor să intre în București cu un nou concept de măcelărie
Lansat în 2022, businessul Carne și Sare numără în prezent trei locații și își propune să revoluționeze în 2025 conceptul de...
Monica Arapalea Bringo cumparaturi Craciun cumparaturi online sezonul festiv. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Ce comandă românii prin Bringo în sezonul festiv
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, a înregistrat o creștere semnificativă a...
Tazz cumparaturi supermarketuri produse online vanzari fmcg tazz by emag. curier livrare rapida cumparaturi. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Supermarketurile din Tazz, creștere de 180% a vânzărilor față de 2023
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, anunță clasamentul celor mai vândute produse din categoriile...