Marcile private in Europa, o industrie de 120 miliarde de euro | Progresiv
Vanzarile de marci private in supermarketuri, hypermarketuri, discountere si lanturi de magazine de cosmetice sunt estimate la circa 120 miliarde de euro la nivelul lui 2011 in Europa, potrivit datelor PLMA (Asociatia Producatorilor de Marci Private).
In sase dintre cele mai mari 20 de piete pentru lanturile internationale de retail alimentar din Europa, cota marcilor private depaseste 40%. Cea mai mare cota, de 49%, se inregistreaza in Spania, care - în mod surprinzator - a depasit procentul din Marea Britanie (de 47%). In Germania, marcile private detin in jur de 40% din piata FMCG de foarte mult timp, in contextul unei dezvoltari puternice a discounterilor in aceasta tara. La randul sau, Belgia se remarca in plutonul pietelor cu cea mai dezvoltata industrie a marcilor private cu o cota de 40%.
In schimb, in Europa Centrala si de Est aceste produse sunt mai putin dezvoltate, insa pe masura ce marile lanturi decomert se extind in regiune, in special Tesco, cota lor de piata se va majora, estimeaza reprezentantii PLMA. Astfel, in Ungaria procentul este de 30%, in Polonia 28%, iar in Cehia 27%.
Datele asociatiei mai indica o crestere a industriei marcilor private in Europa in 2011 fata de anul anterior. “Concentrarea retailului in mainile marilor lanturi este cel mai mare impuls pt cresterea cotei marcilor private”, a declarat Tim Simmons, vicepresedintele pe comunicare al PLMA.
Retailerii profita de apropierea de clienti, de faptul ca sunt intotdeauna in contact cu ei si pot lua astfel feed back rapid de la ei, pentru a dezvolta propriile marci. Mai mult, se aventureaza in categorii noi, de care se temeau in trecut, precum cosmeticele.
„Nu mai e vorba doar despre pret, asa cum probabil era acum 10 ani in Europa. Retailerii isi dezvolta marcile private intrand intr-o noua era, diversificand oferta in categorii aflate in ccrestere”, a mai spus reprezentantul PLMA.