Henkel posts 11% increase in operating profit in Q2 | Progresiv

Henkel, the maker of brands including Persil and Loctite, has posted 909 million euros worth of profit in the second quarter of its financial year, an 11% increase on the same period last year. Henkel posts 11% increase in operating profit in Q2

The profit performance comes on top of 'significant nominal sales growth' for the business, of 9.6%, to 5.1 billion euros, including good organic growth of 2.2%. Sales were boosted by the acquisition of the Sun Products Corporation, which contributed 7.4% to its growth.

“Henkel delivered a strong performance in the second quarter, reaching new highs in quarterly sales, adjusted operating profit and EBIT margin as well as earnings per preferred share. All three business units contributed to this positive development,” said Henkel CEO Hans Van Bylen.

“Sales grew significantly to around 5.1 billion euros. We further improved our adjusted operating profit as well as our adjusted EBIT margin. Adjusted earnings per preferred share grew double-digit. This is a strong performance in a highly challenging market environment.”

Across its divisions, Henkel's Adhesive Technologies business unit posted organic sales growth of 3.4%. In the Beauty Care business unit, 'organic sales were at the level of the prior-year quarter'. the company said, while its Laundry & Home Care business unit reported an organic sales increase of 2.1%.

In terms of regional performance, the Western Europe region reported a 'slightly negative organic sales growth' of -1.2%. Eastern Europe was up 5.2%, Africa/Middle East saw sales up 1.1%, North America was up 3.2%, Latin America was up 6.1% and Asia Pacific was up 4.8%.

'The emerging markets again made an above-average contribution to the organic growth of the Group, showing a very strong increase in organic sales of 4.7 percent,' the company said in a statement. 'The mature markets registered positive organic sales growth of 0.5 percent.' (www.esmmagazine.com)

Freshful by eMAG a depășit pragul de 100.000 de clienți. Care este bugetul lunar pentru alimente
Freshful by eMAG: românii alocă 1.000 de lei pentru coșul de cumpărături de Crăciun
Românii au început să se pregătească serios pentru Crăciun cu o săptămână înainte, reiese din numărul comenzilor care s-au dublat în...
Proprietarii Carne și Sare vor să revoluționeze conceptul de ”măcelărie” cu o locație nouă în 2025. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Proprietarii Carne și Sare vor să intre în București cu un nou concept de măcelărie
Lansat în 2022, businessul Carne și Sare numără în prezent trei locații și își propune să revoluționeze în 2025 conceptul de...
Monica Arapalea Bringo cumparaturi Craciun cumparaturi online sezonul festiv. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Ce comandă românii prin Bringo în sezonul festiv
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, a înregistrat o creștere semnificativă a...
Tazz cumparaturi supermarketuri produse online vanzari fmcg tazz by emag. curier livrare rapida cumparaturi. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Supermarketurile din Tazz, creștere de 180% a vânzărilor față de 2023
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare rapidă din România, anunță clasamentul celor mai vândute produse din categoriile...