FruFru’s takeover by Unilever receives green light from the Competition | Progresiv

The Competition Council authorized the transaction by which Unilever South Central Europe took over the Good People company, who owns the FruFru brand, a business launched 13 years ago and which in the meantime has become very popular in the ​​fresh, healthy food area. FruFru’s takeover by Unilever receives green light from the Competition

Founded in 2006, by entrepreneur Mihai Simiuc, together with Marian Radu and Gabriel Zaharia, FruFru is the first concept of fresh, healthy food in Romania and one of the leaders in innovation in the premium segment of food retail.

FruFru currently has a chain of 14 restaurant-stores in Bucharest, Cluj and Timisoara. FruFru products are also sold in Mega Image, Carrefour and OMV Petrom. Last year the company reported a turnover of 34.4 million lei, up by 27% compared to the previous year, respectively a net profit of 842,626 lei, four times higher compared to 2017.

Globally, the Anglo-Dutch group Unilever has been noted in recent years through numerous acquisitions of companies in the "healthy" area, from cosmetics to snacks.

Unilever is one of the global leaders in the consumer goods market, with strong operations in over 100 countries and sales in over 180 countries. In the south-central region of Europe, the Unilever group operates in the food, personal care and home care markets through Unilever South Central Europe and Unilever Romania. Unilever South Central Europe, based in Bucharest, coordinates the marketing and sales operations in Romania, Bulgaria, Serbia, Montenegro and Moldova. In 2018, the company, which owns a production unit in Ploiesti, achieved turnover of 954.2 million lei, slightly increasing from the previous year, by 6%, and a net profit of 13.6 million lei.

Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...