European grocery market grows at fastest rate for three years | Progresiv

The amount consumers across Europe spent on everyday items, such as food, drinks and toiletries, rose by 3.7% in the second quarter of 2017 – the highest level for three years. European grocery market grows at fastest rate for three years

Data released today by Nielsen shows that in 21 European countries there was a 2% year-on-year increase in the prices shoppers paid and a 1.7% rise in the volume of items that they bought.

Turkey had the highest year-on-year growth in takings at the tills (+14.2%), followed by Slovakia (+9.3%) and Austria (+6.7%). In contrast, Switzerland (-0.7%), Denmark (+1.2%) and Greece (+1.9%) saw the smallest growth.

Italy’s growth rate (+4.0%) was the highest among the big five western European markets, followed by France (+3.2%). Germany had the lowest growth among this group (+2.3%), and the fifth lowest among all 21 countries.

Nielsen senior vice president of retailer services Europe Olivier Deschamps said: “This more buoyant FMCG market across Europe is a reflection of four key factors: improving economic conditions, particularly in the likes of France and Spain; falling unemployment in a number of countries; consumer confidence rising to its highest level in years; as well as inflation remaining under control. The timing of Easter also played a bit-part role but the dashboards are all green at the moment.

“With GDP growth across Europe projected to remain at around 1¾ per cent in 2017 and, assuming no major political or economic shocks over the next six months, the outlook for the grocery market for the rest of year is a continuation of Southern Europe’s sales recovery and Northern Europe’s volume growth.” (www.foodbev.com)

Cirese romanesti_Freshful by eMAG
Interesul consumatorilor pentru fructele bio continuă să crească
Freshful, hipermarket 100% online, a înregistrat o creștere semnificativă a interesului pentru fructe și legume certificate ecologic, raportând...
analiza sierra quadrant blocaj financiar intarziere plata facturi
Studiu: 1 din 4 angajați români ia în calcul schimbarea locului de muncă
Lipsa siguranței psihologice și reziliența scăzută sunt factorii care pot sta la baza deciziei angajaților privind schimbarea locului de...
România, țara în care decalajul puterii de cumpărare se adâncește
Raportul calitate-preț, principalul motiv pentru schimbarea mărcii de alimente
Consumatorii își doresc să cumpere alimente care să corespundă cu valorile lor în materie de sănătate, confort și sustenabilitate, dar...
Tranzactie pe piata de curierat: Sameday preia Cargus, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Tranzacție pe piața de curierat: SAMEDAY achiziționează Cargus
SAMEDAY, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția...
Radu Savopol, 5 to go
Radu Savopol, 5 to go: La început am fost un one man show. Acolo a fost greșeala majoră
Multe din momentele de succes ale unui antreprenor sunt precedate deseori de încercări și nereușite. În cazul lui Radu Savopol, Cofondator al 5...
Danone Terapie digestiva, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă
Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific...