Cosul de cumparaturi - 2 Aprilie 2012 | Progresiv

Pentru al 8-lea an consecutiv, Magazinul Progresiv publica analiza preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mistery Shopping realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare  Mercury360. Sunt incluse in analiza 14 retele de magazine.
Fata de 2011, din lista de retaileri IKA a iesit reteaua Red Market, rebranduita anul trecut in Mega Image. Cosul de cumparaturi - 2 Aprilie 2012

In primul trimestru al acestui an au fost monitorizate numai magazine din sudul tarii, iar incepand cu trimestrul al doilea sa schimbam locatiile vizitate pentru a acoperi si restul regiunilor. Ca si in anii anteriori, produsele din cosul de cumparaturi sunt SKU -uri lider in comertul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor disponibile pe 2011. Produsele sunt achizitionate la inceputul fiecarei luni, iar data la care se realizeaza vizitele in magazine variaza de la o luna la alta. Preturile publicate sunt cele afisate pe bonul de cumparaturi.

In studiul calitativ din sectiunea Shopping Basket am introdus in 2011 o scara de notare pentru a stabili nivelul de curatenie si de mercantizare al magazinului vizitat.

Nivelul curateniei se noteaza astfel:
•    murdar: magazin murdar in proportie de peste 40% din spatiu sau urme vizibile de murdarie la mai mult de doua raioane vizitate;
•    partial curat: magazin murdar in proportie de maxim 20% sau urme vizibile de murdarie la unul sau doua din raioanele vizitate;
•    curat: magazinul nu prezinta urme vizibile de murdarie.
•    In ceea ce priveste mercantizarea magazinului, criteriile urmarite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft si accesibilitatea acestora, precum si curatenia si integritatea produselor. Daca doua din cele trei criterii nu sunt indeplinite pe deplin, se va nota „insuficient” in dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

taxe fiscalitate controale 1
Implicațiile noilor cote de TVA și ale noului impozit pe dividende asupra companiilor
De la data publicării în Monitorul Oficial, contribuabilii vor avea la dispoziție circa două săptămâni pentru a implementa noutățile fiscale...
smart cart carrefour lansare in premiera in romania
Carrefour lansează primul cărucior inteligent din România
Carrefour România introduce, în premieră națională, Smart Cart, primul sistem de cărucioare inteligente din România. Disponibil exclusiv în...
work from home oferte joburi remote
Retailul, unul dintre sectoarele care oferă cele mai multe joburi remote
Din cele 1,1 milioane de aplicări înregistrate de la începutul verii pe eJobs.ro, 160.000 au fost pentru job-urile part time, iar, dintre acestea,...
VISA lanseaza ePosibil, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Visa lansează un program național pentru accelerarea plăților electronice
Visa, lider mondial în domeniul plăților digitale, lansează în România programul ePOSibil, o inițiativă dedicată digitalizării și...