Carrefour sales in Romania rose by 18% last year, almost as the result reported on the Polish market | Progresiv

French retailer Carrefour posted a record 18% rise in Romanian business last year, to 1.781 billion euros, a result close to the figures recorded in Poland, according to the company's financial report. Carrefour sales in Romania rose by 18% last year, almost as the result reported on the Polish market

Carrefour's business rose from 1.5 billion euros in 2016 to 1,781 billion euros last year. For comparison, Carrefour registered a turnover of 1.785 billion euros in Poland. Currently, Romania is the sixth market of European importance after France, Spain, Italy, Belgium and Poland.

At the end of last year, Carrefour owned a chain of 323 stores in Romania, including 33 hypermarkets, 237 supermarkets and 53 proximity stores.

At group level, Carrefour reported a slowdown in growth, from 3% in 2016 to 1.6% last year. Sales totaled 78.9 billion euros. Instead, the French retailer reported a negative result of 531 million euros, from a profit of 746 million euros in 2016.

The results demonstrate the need for rapid implementation of the company's transformation plan. With this plan, whose ambition is to turn Carrefour into the leader in food retail and create an omnichannel reference universe, the group resumed the offensive and is investing in growth, according to Carrefour President and CEO Alexandre Bompard.

 

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...