Carrefour to open its own cashierless store | Progresiv

French distributor Carrefour will be testing its own cashierless store concept next year. Just like pioneer Amazon Go, Carrefour will rely on cameras and facial recognition to achieve a fully automated checkout system. Carrefour to open its own cashierless store

According to French trade magazine Linéaires, the first experiment will be a small test store in Massy(near Paris). The store will measure 56 square metres and will only be open for Carrefour's own employees. Cameras will register which items visitors pick up and charge them using facial recognition.

Carrefour has already some experience with the technology as a result of collaboration with Tencent in China: a test store, located in the harbour city of Shanghai, uses a facial recognition system for payment. The Chinese store operates on a very different scale, though: its surface measures 4,000 square metres.

The cashierless store test is Carrefour's answer to the threat of Amazon, which has been experimenting with audience reactions to cashierless stores for a while. Currently there are seven Amazon Go stores in the United States (located in Chicago, San Francisco and Seattle), with New York to come next. Rumour has it that the Americans have had their eye on France for a while, hoping to cause a paradigm shift in the food industry over there. The test seems to be Carrefour's way to prepare for that.

Carrefour's rival Casino already has a cashierless store in Paris. Elsewhere in Europe, there are similar stores in amongst others Belgium (Colruyt's daughter company Okay), the Netherlands (Albert Heijn) and the United Kingdom (Sainsbury's). (www.retaildetail.eu)

analiza piata produse plant-based produse vegetale sanatoase produse de post. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Plant-based, pe traseul transformării de la nișă la experiență senzorială în masă
După ritmul de creștere galopant al pieței de produse plant-based cu care producătorii s-au obișnuit în ultimii ani, 2024 ar putea fi definit...
Viorel Leca, gebruder weiss piata de transport. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Viorel Leca, Gebrüder Weiss: România nu este doar un punct de expansiune în regiune
Chiar dacă începutul anului a adus o scădere în traficul internațional și o contracție în consum, piața de transport a intrat pe un trend de...
Konstantinos Dontas, Director General Interstar Chim
Inovațiile, factor de creștere în strategia Interstar Chim
Cu o creștere importantă a rentabilității, datorată în principal inovațiilor la nivel de portofoliu și investițiilor în marketing,...
Casa del pan magazin specializat brutarie concept de magazin cu paine. paine in brutarie artizanala. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Casa del Pan, conceptul în care pâinea devine destinație
Construit în jurul unui produs care se găsește pe masa tuturor românilor, conceptul Casa del Pan este un exemplu foarte bun de cum poți crește...
Allan Anderson Virgil Iantu Nawaf Salameh JA.AR Single Malt Whisk
Alexandrion Group extinde portofoliul de whisky cu JA.AR Single Malt Whisky 
Alexandrion Group, parte a Nawaf Salameh Family Office, anunță lansarea globală a JA.AR Single Malt Whisky. Acest produs este dedicat tinerilor...
Billa va investi anul viitor în Bulgaria peste 31 de milioane de euro. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Billa va investi anul viitor în Bulgaria peste 31 de milioane de euro
Lanțul de supermarketuri Billa va investi anul viitor pe piața din Bulgaria peste 31 de milioane de euro, mai mult de jumătate din buget fiind...