Cadbury a acceptat oferta Kraft | Progresiv

Conducerea Cadbury a acceptat in unanimitate oferta de preluare inaintata de Kraft, evaluata la 13,5 miliarde de euro. Cadbury a acceptat oferta Kraft

"Conditiile ofertei finale reflecta soliditatea Cadbury, a brandurilor sale si potentialul de crestere din combinatia Kraft Foods si Cadbury", se arata in documentul oficial al Kraft Foods, care anunta acceptarea ofertei sale de catre producatorul britanic de dulciuri.

Acceptul Cadbury vine in urma unui tur de forta realizat de Irene Rosenfeld, directorul general al Kraft, in capitala britanica, pentru a convinge actionarii Cadbury sa-si dea consimtamantul.

Pretul la care s-a semnat acordul este de 840 pence pe actiune cash si capital, plus un dividend special de 10 pence pe actiune destinat actionarilor Cadbury.

Diferenta de la 10,5 miliarde de lire (reprezentand prima oferta) la 11,9 miliarde lire va fi platita in numerar, pentru a multimi actionarii Kraft, printre care se numara miliardarul Warren Buffett, care s-au opus emiterii de actiuni noi pentru a cumpara Cadbury, relateaza presa straina.

Viitoarea companie va fi un lider global in industria dulciurilor, cu un portofoliu de peste 40 de branduri si venituri anuale de peste 100 milioane dolari.

Irene Rosenfeld, Chairman si CEO al Kraft Foods: "Avem un mare respect pentru brandurile, mostenirea si angajatii Cadbury. Speram ca vor continua sa se dezvolte si in cadrul Kraft Foods. Aceasta oferta reprezinta o oportunitate deosebita pentru actionarii Cadbury, oferindu-le atat valoare imediata, cat si potential ca parte a noii companii. Pentru actionarii Kraft, oferta transforma portofoliul, accelereaza cresterea pe termen lung si ofera perspectiva unor castiguri atractive, mentinand, in acelasi timp, disciplina financiara".

La randul sau, Roger Carr, Presedinte al Cadbury, a declarat: "Credem ca oferta reprezinta o valoare buna pentru actionarii Cadbury, care sunt multumiti de angajamentul pe care Kraft si l-a luat fata de mostenirea, valorile si oamenii nostri din intreaga lume. Vom colabora acum cu conducerea Kraft pentru a asigura succesul si cresterea acestei afaceri, in beneficiul clientilor, consumatorilor si angajatilor nostri".
Autoritatile concurentiale europene au avizat deja tranzactia, cu conditia ca noua companie sa vanda fabricile de dulciuri din Romania si Polonia, pentru a nu beneficia de o pozitie dominanta pe aceste piete.

Cadbury a cumparat fabrica de ciocolata Kandia-Excelent in 2007, in timp ce Kraft Foods este prezenta in Romania din 1994.

Cofetaria Dulcinella vitrina produse, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Dulcinella România vrea vânzări de 1 mil. euro din private label în 2025
Dulcinella România, business românesc de cofetărie și patiserie cu rădăcini basarabene, lansează o divizie de produse și ambalaje...
Georgiana Gheorghiu Marketing Manager GamaGama
Georgiana Gheorghiu, GAMA & GAMA: Adaptabilitatea este cheia succesului, iar eșecurile ne ajută să devenim mai buni
Un mix de provocări și oportunități. Așa descrie Georgiana Gheorghiu, Marketing Manager în cadrul producătorului de pet food GAMA & GAMA...
Mega Image introduce plata online cu cardurile de masă și cadou Pluxee. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mega Image introduce plata online cu cardurile de masă și cadou Pluxee
Mega Image anunță extinderea parteneriatului cu Pluxee România și introduce plata online cu cardurile de masă și cadou Pluxee, pentru...
Cumparaturi
Românii și pregătirile de sărbători: Majoritatea vor aloca un buget mai mic per achiziție comparativ cu anul 2023
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe parcursul anului. Anul...