Auchan rebranding stores in Portugal | Progresiv

The Auchan Group announced it has initiated its rebranding programme. Auchan Retail operates under three banners in Portugal. The retailer has started the rebranding of Jumbo and Pão de Açúcar stores, to concentrate on the Auchan brand. Auchan rebranding stores in Portugal

The Auchan Group’s 90 million euros investment plan for 2018-2019, focuses on three areas. The retailer plans to open a new store, in addition to the rebranding and modernisation of current stores. 5 million euros has been dedicated to adapting the spaces for the brand change.

The rebranding focuses on the Auchan brand. Pedro Cid, the CEO of Auchan Retail Portugal stated the Auchan brand is international and reflects how the retailer wants to shape its future.  

Auchan Retail announced profits of €768m and highlighted profits were due to a strong growth in Portugal. Auchan Retail has 36 hypermarkets and supermarkets, 27 My Auchan stores and 27 gas stations in Portugal.

Later this year, Auchan will launch a new hypermarket in Lisbon, announced by Ricardo Fonseca, Auchan Retail Portugal’s CFO.

The Auchan Group plans a 2022 transformation. All stores will focus on exclusive, local products, with nutritional, traceable and transparent characteristics. The private label range will be scored based on a nutrition scheme. The retailer also plans to increase the proportion and local products sold in each store. (retailanalysis.igd.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...