Afacerile Agricola Bacau au crescut cu 8% in T1 | Progresiv

Grupul de firme Agricola Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de 112,6 mil. lei, in primul trimestru al anului 2012, cu 8% mai mult fata de cifra de afaceri inregistrata  in perioada similara a anului trecut. Afacerile Agricola Bacau au crescut cu 8% in T1

Agricola International SA, cea mai importanta companie a grupului de firme Agricola, in care sunt integrate lantul de productie al carnii de pasare, reteaua proprie de magazine si operatorul logistic, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o crestere a afacerilor cu 9%, ajungand la 71,7 mil. lei.

Rezultatele inregistrate pana in acest moment sunt in linie cu obiectivele stabilite la inceputul anului. Agricola Bacau a estimat, pentru 2012, o crestere a cifrei de afaceri cu 10% la carnea de pasare, cu 12% la semipreparate si produse ready-meal, cu 10% la salamuri crude uscate si preparate fierte afumate, respectiv o crestere de 50% la categoria oua pentru consum.

„Dupa cum anuntam la inceputul anului, in 2011 s-au efectuat lucrari de  modernizare privind confortul pasarilor care au determinat scaderea productiei de oua pentru consum in acel an”, se precizeaza intr-un comunicat al companiei.

Vanzarile de carne de pui au crescut, in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, cu 5% in volum, in contextul unui inceput de an dificil, marcat de fenomene meteo extreme si de stagnarea pietei  carnii de pasare.

“Cresterea vanzarilor la carnea de pasare face parte din strategia Agricola de a-si eficientiza activitatea, in principal prin cresterea volumelor vandute. Daca in 2010 am comercializat putin peste 25.000 tone carne de pasare, in 2011 am comercializat putin peste 30.000 de tone, iar anul acesta estimam vanzarea a 35.000 tone carne de pasare. In acelasi timp, am ales o strategie de diferentiere, in defavoarea unei strategii de pret care, in opinia noastra, nu face bine industriei”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

?i in 2012, ca si anul trecut, 20% din productia de carne de pui va pleca la export, insa cantitatea in valoare absoluta va fi mai mare, in contextul in care este planificata o crestere de 10% la aceasta categorie.

Principalele tari in care este prezenta, in acest moment, Agricola Bacau sunt Germania, Olanda, Franta, Grecia si Marea Britanie, unde exporturile de produse de tip ready-meal de la  Europrod sunt in crestere anul acesta.

Vanzarile la categoria salamuri crude uscate si preparate din carne fierte afumate realizate de Salbac, parte a grupului,  au crescut, in primul trimestru al acestui an, cu 8% fata de aceeasi perioada din 2011. In continuare, grupa salamurilor crude uscate are performante excelente, aici inregistrandu-se vanzari in crestere cu 14%, in vreme ce preparatele fierte afumate au o evolutie stationara. Este evidenta orientarea consumatorilor catre produse considerate mai sanatoase, cu grad
scazut de procesare.

La categoria semipreparate si produse de tip ready-meal, obtinute la fabrica Europrod, in primul trimestru s-a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor totale de semipreparate si produse ready meal cu 29% (un plus de 19% a vanzarilor volumice), pe fondul cresterii vanzarilor de produse vegetale din perioada Pastelui.

La categoria oua de consum, produse la Avicola Lumina Constanta, se inregistreaza  o crestere de 34% a vanzarilor fata de primul trimestru al anului precedent, dar rata de crestere este influentata de proiectul de modernizare derulat in 2011.

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...