2011, un tablou care are nevoie de culoare | Progresiv

Inaugurarea celui mai mare hypermarket din sudul Capitalei (Cora) si a fabricii Intersnack de la Ghimbav, lansarea Metro Punct, achizitii de milioane de euro realizate de Bongrain si Interbrands, fuziunea producatorului local Pepsi cu Star Foods - sunt evenimente care au conturat tabloul primelor cinci luni din 2010 in sectorul FMCG. 2011, un tablou care are nevoie de culoare

Ce se intampla in acest an? 2011 pare a fi caracterizat mai degraba de inertie si expectativa: nicio investitie noua de amploare nu a fost anuntata in industrie, iar retailul continua sa mizeze puternic pe discount (investitiile Kaufland sunt cele mai mari din primul semestru, iar LIDL isi pregateste ofensiva din toamna, cand va intra oficial pe piata cu aproximativ 200 de magazine) si pe investitii mai mici si mai putin riscante in magazine de proximitate.

Practic, a trecut aproape jumatate de an fara schimbari majore in piata, fara miscari cu impact puternic in retail sau in industria FMCG. Inertia scaderilor de consum, care s-a resimtit si in perioada Pastelui, pare a fi o preocupare mai mare pentru companii decat vestile din economie: INS anunta recent iesirea oficiala din recesiune, odata cu publicarea PIB-ului pe trimestrul intai.

Ce urmeaza? Cand revine increderea consumatorului? Vor fi initiative de sprijinire a consumului? - sunt intrebarile care ii preocupa pe oamenii care iau decizii de business, dar care nu-si pot gasi raspunsul in optimismul statisticilor oficiale, atata timp cat cosurile din hypermarket nu arata ca veniturile populatiei inregistreaza o crestere reala.

Vestea stabilizarii economiei este mai degraba o confirmare a faptului ca redresarea consumului per ansamblul pietei nu va veni nici maine si nici a treia zi. Unele teorii economice avanseaza ideea unui decalaj de 2-3 trimestre intre redresarea economiei si reluarea cresterii consumului. Presiunile inflationiste generate de cresterea capitalului speculativ pe Bursele internationale de marfuri si lipsa unor masuri de sustinere a consumului (precum reducerea TVA) ar putea prelungi incertitudinea iesirii din criza a pietei bunurilor de consum.

Pe termen scurt insa, venirea verii este, cu siguranta, o veste buna pentru industrie, care poate aduce un reviriment al afacerilor sezoniere. In categorii precum apa imbuteliata, bauturile racoritoare sau berea, temperaturile din lunile iunie-septembrie pot aduce recuperarea volumelor pierdute in primele cinci luni din an. Mai mult, perioada vacantelor ar putea ridica moralul consumatorilor si pe cel al managerilor deopotriva.

Pana la momentul bilantului vanzarilor din vara se prevede, deci, un tablou mai interesant al pietei, insa la final ramane intrebarea: cand vom vedea cu ochii nostri iesirea din recesiune?

CFA România: Inflația va rămâne ridicată pentru cel puțin încă un an
Alimentele, cu peste 7% mai scumpe decât în vara anului trecut
Prețurile alimentelor continuă să crească, arată datele Institutului Național de Statistică, ajungând în luna iunie a acestui an cu 7,36%...
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Ferrero Rocher preia Kellogg, într-o tranzacție de 3,1 miliarde de dolari
Grupul italian Ferrero Rocher anunță achiziționarea producătorului american de cereale Kellogg, pentru care va plăti 3,1 miliarde de dolari....
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
METRO Cash&Carry continuă expansiunea atât în proximitate, cât și pe formatul mare
Retailerul cash&carry METRO intenționează să deschidă în următorii ani încă trei magazine de mari dimensiuni, care vor completa rețeaua...
evolutia economiei blocului comunitar
Moody's: Deficitul fiscal al României, 7,8% din PIB în 2025 dacă măsurile fiscal - bugetare sunt implementate integral 
Agenția internațională de rating Moody's estimează că deficitul fiscal al României putea ajunge la 7,8% din PIB în 2025 și 6,1% din PIB în...