Studiu: Dulciurile, prima alegere pentru cadourile de Moș Nicolae

Dulciurile rămân și în acest an vedeta cadourilor oferite de Moș Nicolae, șapte din zece români din mediul urban declarând că intenționează să le cumpere pentru a le oferi celor dragi cu ocazia acestei sărbători, arată datele unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Mednet Marketing Research Center.  Studiu: Dulciurile, prima alegere pentru cadourile de Moș Nicolae

În topul preferințelor de cumpărături rămân și jucăriile (cu 49% intenție de cumpărare, precum și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte (43%), fructele (40%) și cosmeticele/parfumurile (36%) .

În ceea ce privește intenția de a oferi cadouri de Moș Nicolae, circa nouă din zece persoane  (88,4%) din mediu urban vor să cumpere cadouri pentru cei dragi cu ocazia acestei sărbători. Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri.

Cât despre bugetul alocat de către locuitorii din mediul urban pentru cadourile de Moș Nicolae, aceștia vor cheltui în medie 318 lei, în ușoară creștere față de anul trecut când bugetul mediu a fost de 305 lei.

Studiul Mednet Marketing Research Center a fost realizat în perioada 23-28 noiembrie 2016 pe un eşantion de 800 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016.  Interviurile au fost realizate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Grafic 2 - Cadourile de Mos Nicolae 2016
Aproape jumătate dintre români oferă cadouri dulci de sărbători. Cozonacul, desertul vedetă
Aproape jumătate dintre români oferă cadouri dulci de sărbători. Cozonacul, desertul vedetă
În casele românilor și bulgarilor, dulciurile sunt un element esențial al sărbătorilor, subliniază Colliers în cel mai recent raport...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
În fața creșterilor de prețuri, consumatorii își ajustează obiceiurile de consum și strategiile pentru a-și gestiona eficient bugetul. O...
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
GfK: Discounterii au devenit principalul canal de achiziții al gospodăriilor din România
Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerțului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată...
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
În topul categoriilor de produse pe care românii le vor cumpăra pentru sărbătorile de iarnă se află mâncarea/ alimentele de bază (97%),...
 Studiu: Dulciurile, prima alegere pentru cadourile de Moș Nicolae
Studiu: Dulciurile, prima alegere pentru cadourile de Moș Nicolae
Dulciurile rămân și în acest an vedeta cadourilor oferite de Moș Nicolae, șapte din zece români din mediul urban declarând că...