Rețeaua vrânceană Zanfir pariază 4 mil. euro pe formatul de hypermarket [GALERIE FOTO]
Retailerul vrâncean Zanfir, deținut de soții Lilieana și Vasile Zanfir, a inaugurat vineri, 15 decembrie, în Focșani, primul său hypermarket, cu o investiție de 4 milioane de euro. Vorbim despre o premieră pe piața locală de retail, acesta fiind primul hypermarket deschis de un retailer independent.
”Anul trecut am preluat cele două magazine deținute de Carrefour în Brăila și acum continuăm extinderea cu un nou format. Prin acest proiect, demarat în luna august, facem un pas important în lupta cu marile rețele de magazine. Am observat în ultima perioadă tendința marilor jucători de a se concentra pe formatele de proximitate și cred că acesta este momentul ca noi să ridicăm ștacheta”, a declarat Lilieana Zanfir, Director General al rețelei.
Magazinul are o suprafață de vânzare de 3.850 de metri pătrați și a fost deschis pe Calea Moldovei, nr. 18 A, pe E85, pe terenul fostei Agromec Focșani, companie achiziționată anterior de soții Zanfir. Hypermarketul Zanfir pune la dispoziția clienților aproximativ 25.000 de articole.
Miza pe produsele proaspete
”Am deschis acest magazin pentru că locația pe care o operam anterior în această zonă devenise neîncăpătoare. Drept urmare, am dublat suprafața de vânzare și am extins sortimentația de la 15.000 de SKU-uri la 25.000”, explică proprietara Zanfir.
Tot la capitolul sortimentație merită menționat și faptul că magazinul include o brutărie și un centru gastronomic cu loc de servit masa, dar și un raion cu produse electronice. Cu toate acestea focusul este pe produsele proaspete.
”Întotdeauna ne-am concentrat pe produsele proaspete pentru că istoric vorbind, acestea generează undeva între 45-50% din vânzările totale. În plus, noi suntem și producători și e firesc să punem accentul pe produsele proaspete. Mai mult, deși avem o gamă variată de produse, nu am exclus colaboratorii pentru că vrem să le oferim clienților o gamă de produse cât mai variată”, a mai precizat proprietara Zanfir.
În ceea ce privește așteptările, Lilieana Zanfir se așteapă ca noua unitate să genereze vânzări cu 50% mai mari față de locația anterioară.
Planuri pentru viitor
În ceea ce privește performanța companiei în 2017, Lilieana Zanfir estimează o creștere de 32% a vânzărilor față de 2016. ”La nivel de profitabilitate vom fi undeva la nivelul anului trecut, chiar puțin sub pragul de 3,9 milioane de lei pentru că investițiile făcute anul acesta se ridică la peste 5 milioane de euro”, a precizat antreprenoarea.
Cât despre planurile de viitor, pe lista de priorități se află inaugurarea unui depozit logistic, dar și extinderea în afara zonelor care au consacrat rețeaua Zanfir, zonele cu potențial fiind Vaslui, Galați sau Buzău.
Zanfir este cea mai veche rețea de magazine din zona Vrancei și a fost înființată în anul 1991 de Lilieana și Vasile Zanfir. De-a lungul timpului, retailerul și-a adjudecat și titlul de cea mai extinsă rețea din regiune, în acest moment operând 10 unități comerciale. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 144 milioane de lei și un profit net de 3,96 milioane de lei.
Mai multe detalii despre cum a fost anul 2017 pentru retailer, dar și despre proiecte de viitor aflați într-un interviu pe larg în revista de ianuarie.