Louise Delhaize Open Market sau cum să creezi un concept de retail cu personalitate

Pe o piață cu un cumpărător tot mai exigent, grupul Louis Delhaize a lansat recent un nou concept de magazin în care încearcă să echilibreze balanța între experiența și decizia de cumpărare. Așa se face că sustenabilitatea, tehnologia și prospețimea sunt doar o parte dintre pilonii care stau la baza noului format Open Market. Interesant este și că în ciuda faptului că accentul se pune mai mult ca oricând pe diferențiere, transparență și durabilitate, prețul și promovarea joacă și ele un rol cheie în ecuația spre succes.

Pe 12 iulie, grupul Louis Delhaize a deschis primul Louis Delhaize Open Market, un nou format de magazin care ar trebui să înlocuiască în viitor toate supermarketurile Match din Belgia. Magazinul de 1.400 mp a trecut printr-un proces de transformare majoră care a început pe 11 aprilie. Un al doilea magazin de testare, ceva mai mare (1.800 mp) a fost și el inaugurat pe 15 iulie în Braine-le-Comte, lângă Bruxelles.

Noutățile cu care vine Louise Delhaize Open Market

Prima observație este legată de poziționarea magazinului. Astfel, deși la bază vorbim despre un supermarket, retailerul a ales să se diferențieze și să mizeze pe transparență. ”Open este sinonim cu transparența pe care încercăm să o inducem clienților noștri. Și acest lucru se traduce nu doar prin layoutul magazinului, neaglomerat, ci și printr-o ofertă care pune accent pe produsele locale, sustenabile și la scară mică”, a declarat Sabine Muller, unul dintre oamenii din spatele acestui concept și Director Orepațional în cadrul Louis Delhaize pentru RetailDetail.eu.

Un rol important în zona de ”piață deschisă” îl joacă și produsele marcă privată și vracurile. Dacă în cazul produselor marcă proprie gama a fost extinsă de la 600 la 2.000 de SKU-uri, în cazul vracurilor Louis Delhaize le pune clienților la dispoziție nu doar legume și fructe, ci și nuci, cereale, paste, leguminoase sau orez în variantă organică vrac. În plus, lista de vracuri va fi extinsă și în categoria de hrană pentru animale și vin.

Ce alte zone speciale mai sunt în magazin? Retailerul a ales să creeze zone dedicate pentru produsele internaționale, pentru berile belgiene, tapas sau vinuri. Cafeaua, ceaiul și ciocolata sunt și ele în lumina reflectoarelor, fiind creată o zonă dedicată ”Cafe Gorumand”.

Însă zona care atrage cu adevărat atenția clienților este cea de carne, pe care reprezentanții retailerului o denumesc ”scena noastră de teatru”. ”Clienții pot găsi o secțiune de carne proaspătă de pui, porc, chifteluțe, coaste de porc. Carnea este tăiată și ambalată în magazin în tăvi rPET, în timp ce peștele este filetat și ambalat sous vide în magazin. În plus, la intrare clienții găsesc o zonă cu produse on the go cu preparate proaspete, pizza, boluri cu paste, sendvișuri sau salate, de aici cumpărătorii putând să meargă direct la casele cu self check-out”, spune Sabine Muller.

Sustenabilitatea, un atu pentru fidelizarea clienților Louis Delhaize Open Market

Conceptul de magazin Open Market a fost dezvoltat după mai multe mese rotunde cu clienții și angajații, tocmai pentru a răspunde nevoilor acestora. Una dintre inovațiile remarcabile care a ieșit din focus grupuri este „Recicleria” unde clienții pot aduce ulei vechi de prăjit, electrocasnice mici, baterii, becuri și boluri cu sau fără depozit. „Așa punem în evidență eco-responsabilitatea noastră. Acesta este un concept unic: nimeni altcineva nu îl are”, punctează Sabine Muller.

Această atenție pentru sustenabilitate se extinde la întregul magazin. Retailerul comunică prin etichete digitale, ecrane LCD inovatoare în departamentul de fructe și legume și afișaje electronice (e-paper). Campaniile împotriva risipei aliementare fac și ele parte din această ecuație, clienții putând, de exemplu, să cumpere pâinea de ieri cu o reducere de 50%.

Cum arată planurile pentru viitor? Conceptul este testat deja în două locații, rezultatele fiind cele care vor da ritmul expansiunii. Un lucru este însă cert, pe o piață puternic concurențială, în care sunt prezente toate brandurile mari de retaileri, proprietarul Cora a ales să parieze pe diferențiere prin aducerea de plus-valoare și printr-o experiență de cumpărare demnă de secolul XXI.

Sursă foto: Louis Delhaize

Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Cora renunță la 250 de angajați
Cora renunță la 250 de angajați
Retailerul belgian Cora va renunța la unul din opt angajați, în condițiile în care compania mai operează încă șapte magazine în Belgia,...
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
2023 va rămâne în istoria retailului drept anul în care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a plătit 1,3 miliarde de euro pentru preluarea...
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Piața europeană de retail alimentar trece printr-o etapă de remodelare odată cu deciziile strategice ale unor dintre cei mai importanți...