Louise Delhaize Open Market sau cum să creezi un concept de retail cu personalitate
Pe o piață cu un cumpărător tot mai exigent, grupul Louis Delhaize a lansat recent un nou concept de magazin în care încearcă să echilibreze balanța între experiența și decizia de cumpărare. Așa se face că sustenabilitatea, tehnologia și prospețimea sunt doar o parte dintre pilonii care stau la baza noului format Open Market. Interesant este și că în ciuda faptului că accentul se pune mai mult ca oricând pe diferențiere, transparență și durabilitate, prețul și promovarea joacă și ele un rol cheie în ecuația spre succes.
Pe 12 iulie, grupul Louis Delhaize a deschis primul Louis Delhaize Open Market, un nou format de magazin care ar trebui să înlocuiască în viitor toate supermarketurile Match din Belgia. Magazinul de 1.400 mp a trecut printr-un proces de transformare majoră care a început pe 11 aprilie. Un al doilea magazin de testare, ceva mai mare (1.800 mp) a fost și el inaugurat pe 15 iulie în Braine-le-Comte, lângă Bruxelles.
Noutățile cu care vine Louise Delhaize Open Market
Prima observație este legată de poziționarea magazinului. Astfel, deși la bază vorbim despre un supermarket, retailerul a ales să se diferențieze și să mizeze pe transparență. ”Open este sinonim cu transparența pe care încercăm să o inducem clienților noștri. Și acest lucru se traduce nu doar prin layoutul magazinului, neaglomerat, ci și printr-o ofertă care pune accent pe produsele locale, sustenabile și la scară mică”, a declarat Sabine Muller, unul dintre oamenii din spatele acestui concept și Director Orepațional în cadrul Louis Delhaize pentru RetailDetail.eu.
Un rol important în zona de ”piață deschisă” îl joacă și produsele marcă privată și vracurile. Dacă în cazul produselor marcă proprie gama a fost extinsă de la 600 la 2.000 de SKU-uri, în cazul vracurilor Louis Delhaize le pune clienților la dispoziție nu doar legume și fructe, ci și nuci, cereale, paste, leguminoase sau orez în variantă organică vrac. În plus, lista de vracuri va fi extinsă și în categoria de hrană pentru animale și vin.
Ce alte zone speciale mai sunt în magazin? Retailerul a ales să creeze zone dedicate pentru produsele internaționale, pentru berile belgiene, tapas sau vinuri. Cafeaua, ceaiul și ciocolata sunt și ele în lumina reflectoarelor, fiind creată o zonă dedicată ”Cafe Gorumand”.
Însă zona care atrage cu adevărat atenția clienților este cea de carne, pe care reprezentanții retailerului o denumesc ”scena noastră de teatru”. ”Clienții pot găsi o secțiune de carne proaspătă de pui, porc, chifteluțe, coaste de porc. Carnea este tăiată și ambalată în magazin în tăvi rPET, în timp ce peștele este filetat și ambalat sous vide în magazin. În plus, la intrare clienții găsesc o zonă cu produse on the go cu preparate proaspete, pizza, boluri cu paste, sendvișuri sau salate, de aici cumpărătorii putând să meargă direct la casele cu self check-out”, spune Sabine Muller.
Sustenabilitatea, un atu pentru fidelizarea clienților Louis Delhaize Open Market
Conceptul de magazin Open Market a fost dezvoltat după mai multe mese rotunde cu clienții și angajații, tocmai pentru a răspunde nevoilor acestora. Una dintre inovațiile remarcabile care a ieșit din focus grupuri este „Recicleria” unde clienții pot aduce ulei vechi de prăjit, electrocasnice mici, baterii, becuri și boluri cu sau fără depozit. „Așa punem în evidență eco-responsabilitatea noastră. Acesta este un concept unic: nimeni altcineva nu îl are”, punctează Sabine Muller.
Această atenție pentru sustenabilitate se extinde la întregul magazin. Retailerul comunică prin etichete digitale, ecrane LCD inovatoare în departamentul de fructe și legume și afișaje electronice (e-paper). Campaniile împotriva risipei aliementare fac și ele parte din această ecuație, clienții putând, de exemplu, să cumpere pâinea de ieri cu o reducere de 50%.
Cum arată planurile pentru viitor? Conceptul este testat deja în două locații, rezultatele fiind cele care vor da ritmul expansiunii. Un lucru este însă cert, pe o piață puternic concurențială, în care sunt prezente toate brandurile mari de retaileri, proprietarul Cora a ales să parieze pe diferențiere prin aducerea de plus-valoare și printr-o experiență de cumpărare demnă de secolul XXI.
Sursă foto: Louis Delhaize