Ieftiniri pe toată linia la alimentele de bază în iunie - studiu
Preţul alimentelor de bază a scăzut, în medie, cu 12% în luna iunie după implementarea TVA-ului de 9%, conform unei analize realizate prin intermediul aplicației Field Agent. Cercetarea a monitorizat 26 de articole (orez, mălai, ulei de floarea soarelui, ouă, carne de pui) în 66 de magazine din reţelele Carrefour, Kaufland, Lidl și Billa, în perioada 27-30 mai, respectiv 12-18 iunie. Magazinele au fost alese aleatoriu: 15 hypermarketuri Kaufland, 21 discountere Lidl, 11 hypermarketuri Carrefour și 19 supermarketuri Billa, acestea fiind localizate în orașele mari din țară (București, Bacău, Iași, Oradea, Cluj-Napoca, Brașov, Craiova, Sibiu, Timișoara, Suceava, Pitești, Ploiești, Târgu Mureș și Constanța).
Cele mai mule produse au avut, în luna iunie, un preţ redus cu 12,1%-12,3% faţă de sfârşitul lunii mai, însă au fost şi articole cu reduceri mai mari. Astfel, în reţeaua Billa, orezul Deroni Canolino a avut o scădere de 16,8%, iar uleiul de floarea soarelui Raza Soarelui s-a ieftinit cu 17,4%. În magazinele Kaufland, preţul mălaiului superior ”Gata mămăliga” s-a redus cu 17,7%.
Field Agent este o aplicație prin intermediul căreia companiile pot culege rapid informații din teren prin intermediul feedback-ului cumpărătorilor care devin utilizatori. Oricine deține un smartphone pe care să-și descarce aplicația și un card bancar în care să primească banii, poate deveni deja utilizator Field Agent.