Cum poți folosi creativitatea ca să-ți crești vânzările de Paște

Sărbătorile de Paște sunt, după Crăciun, cel mai mare vârf de vânzări pentru retaileri, rulajele față de o perioadă obișnuită putând avansa chiar și cu 20%. Traficul în magazin crește, iar retailerii se luptă, umăr la umăr cu furnizorii lor, să crească valoarea coșului de cumpărături prin diferite oferte promoționale și prin teatralizări in-store. Ce trucuri creative pot folosi comercianții pentru a-și maximiza traficul de clienți și vânzările în această perioadă? Cum poți folosi creativitatea ca să-ți crești vânzările de Paște

Anul trecut, românii au alocat un buget mediu de 453 de lei pentru sărbătorile de Paște, în creștere față de 2014, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare TNS CSOP. Astfel, acum mai mult ca oricând trebuie să vă stabiliți ca obiectiv să atrageți în propriul magazin un procent cât mai mare din această sumă. Indiferent de modul în care consumatorii aleg să sărbătorească Paștele, sunt câteva aspecte importante pe care trebuie să le aveți în vedere: sortimentația adaptată, promoțiile inspirate, creativitatea in-store și, nu în ultimul rând, focusul pe clienți.

Sugestii privind sortimentația

Primul aspect pe care ar trebui să-l aveți în vedere este sortimentația. În această perioadă, în majoritatea gospodăriilor apar nevoile specifice de consum care generează creșteri pe anumite categorii, printre acestea numărându-se alimentele tradiționale de Paște, produsele de îngrijire a locuinței, dar și pachetele-cadou. Cât despre obiceiurile de consum ale românilor, masa de Paște trebuie să fie îmbelșugată, meniul fiind dominat de produsele tradiționale, ouă, cozonac și carne de miel, potrivit studiului TNS CSOP. Pe lângă acestea, românii vor să aibă pe masă și dulciuri și produse de patiserie, fructe proaspete, dar și lactate. Cât despre băuturi, cel mai frecvent menționate au fost cele non-alcoolice (sucuri, apă) și vinul. Ce puteți face astfel încât să vă asigurați că veți avea la raft produsele căutate de consumatori și că nu veți avea rupturi de stoc?

  • Începeți cu o analiză a sortimentației astfel încât să puteți extinde spațiul la raft pentru produsele care au un rulaj mai mare în această perioadă;
  • Extindeți sortimentația pentru categoriile la mare căutare – dulciuri, figurine și praline de ciocolată, băuturi răcoritoare și alcoolice, produse de patiserie, cozonaci, dar și fructe și legume. Pentru dulciuri vă recomandăm să le așezați pe raioanul de la intrarea în magazin și pe rafturile de jos, pentru a fi accesibile și copiilor. De asemenea, plasați-le și lângă casele de marcat, pentru a fi la îndemâna clienților care își amintesc în ultimul moment că au uitat să cumpere ceva dulce;
  • Încercați să alocați mai mult spațiu produselor sezoniere: figurine și ouă de ciocolată, cozonac și dulciuri. De asemenea, nu uitați de produsele de curățenie a locuinței, aprilie fiind o lună potrivită pentru a vinde astfel de produse. Organizați-vă astfel încât să aveți o sortimentație cât mai mare pe această categorie, dar și stocuri suficiente. De asemenea, asigurați-vă că le puteți oferi clienților oferte promoționale cât mai bune pe aceste produse;
  • Totodată, trebuie să aveți în vedere faptul că tot mai des în ultimul timp românii le fac cadouri celor dragi de Paște. Astfel că nu trebuie să neglijați pachetele cadou cu produse pentru îngrijirea corpului sau coșurile cu produse de sezon cadou.

Promoții inspirate și dedicate

În perioada Paștelui toți retailerii vor avea campanii promoționale, de aceea cel mai bine este să vă gândiți la niște promoții prin care să vă diferențiați de concurența dumneavoastră. Un exemplu de campanie pe care o puteți implementa și care să fie dedicată acestei sărbători este reducerea de preț pe anumite produse. Cum faceți acest lucru? Selectați produse din categoriile specifice Paștelui și aplicați-le un sticker cu reducere, iar discountul să difere în funcție de stickerul aplicat (pentru stickere în formă de iepuraș aplicați o reducere de 5%, iar pentru cele în formă de ouă încondeiate un discount de 10%). Ce altceva mai puteți încerca?

În weekendul de Paște puteți aplica, de asemenea, o reducere de 10% pentru toate produsele. Astfel, clienții care și-au lăsat cumpărăturile pe ultima sută de metri vor beneficia de reduceri considerabile, iar dumneavoastră veți înregistra cu siguranță vânzări în creștere. Un alt exemplu creativ este să oferiți clien­ților fideli un card de reducere activ în perioada Paștelui.
Nu uitați de coșurile cadou. Cumpărătorii alocă din ce în ce mai puțin timp pentru cumpărarea cadourilor, astfel că un coș cu bunătățuri, într-un ambalaj inspirat, vă poate aduce o bilă albă. Încercați să gândiți cadouri cât mai practice și care să nu conțină produse perisabile pentru că astfel veți reduce riscul pierderilor.
Nu în ultimul rând, informați angajații care sunt permanent în contact cu clienții ce sortimentație specială și ce oferte promoționale sunt disponibile în magazin în această perioadă și învățați-i să le recomande.

Indiferent de campaniile pe care le veți implementa, trebuie să aveți în vedere faptul că promoțiile care se vor desfășura pe o perioadă limitată de timp vor stimula clienții să cumpere. În plus, pentru a maximiza impactul ofertelor speciale, nu uitați să le promovați și în rețelele de socializare, pe email sau prin sms – dacă aveți contactele clienților - sau în orice alt canal de marketing, pentru a atinge cele mai bune rezultate.

Creativitatea in-store

Un aspect fundamental al sărbătorilor, de la care nu puteți face compromis, este atmosfera specifică. Clienții, dar mai ales copiii, rezonează foarte mult la aceste detalii, astfel că decorarea magazinului este „un must”. Ce trebuie să aveți însă în vedere?

  • Încercați să folosiți decorațiuni speciale și de calitate pentru a vă diferenția și să renunțați pe cât posibil la baloane, coșulețe cu flori artificale sau iepurași de Paște. Pentru inspirație, puteți merge în magazinele de decorațiuni care oferă o mulțime de variante creative. În plus, pentru a crea atmosfera de primăvară în magazin, puneți ghivece mari cu flori de sezon în interiorul spațiului de vânzare sau amenajați în fața magazinului o zonă de recreere pentru clienți.
  • Când vorbim despre atmosfera de Paște, ne gândim cu siguranță și la cozonac, care este nelipsit de pe masă. Astfel, nu ar fi o idee rea dacă ați reuși să aduceți în magazin un cuptor mic pentru coacerea cozonacilor. Cu siguranță, mirosul îmbietor de cozonaci calzi va atrage mulți clienți. Dacă nu aveți însă spațiul necesar, puteți organiza degustări de produs, astfel încât să le ușurați alegerea clienților pentru acest produs.
  • Pentru copii, fiecare sărbătoare este prilej de distracție, așa că nu ezitați să gândiți o zonă de creație. Puteți face un colț în care cei mici fie să picteze ouă, fie să deseneze. Astfel, părinții vor putea face cumpărăturile în liniște, iar cei mici se vor bucura de creațiile lor. De asemenea, în apropierea Paștelui puteți organiza o expoziție cu lucrările celor mici și să premiați cea mai drăguță pictură. Cu siguranță, copiii vor fi încântați, iar părinții vă vor fi recunoscători că ați gândit o activitate dedicată celor mici.

Sugestiile prezentate mai sus sunt doar câteva exemple, însă comunicarea și activitățile din magazin nu ar trebui să se limiteze la acestea. Creativitatea joacă un rol important în atragerea de noi cumpărători – în special tineri – și în maximizarea vânzărilor, de aceea vă sfătuim să profitați din plin de această perioadă pentru a testa idei și concepte noi.

Freshful by eMAG vrea sa atinga pragul de 100 de milioane de euro cifra de afaceri in 2025. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Freshful by eMAG: românii alocă 1.000 de lei pentru coșul de cumpărături de Crăciun
Românii au început să se pregătească serios pentru Crăciun cu o săptămână înainte, reiese din numărul comenzilor care s-au dublat în...
Sezamo colectare ambalaje SGR, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Sezamo: 9 din 10 coșuri conțin cel puțin un produs cu specific de Crăciun
Supermarketul online Sezamo anunță o creștere semnificativă a cererii pentru produsele specifice Crăciunului, cu 9 din 10 coșuri conținând...
Feliciu Paraschiv, proprietariul lantului de retail independent Paco Supermarkets, despre industria de retail si tendinte. Afla mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: Digitalizarea este cu siguranță cheia
Într-o piață în care comerțul modern câștigă tot mai mult teren, Feliciu Paraschiv, proprietarul lanțului de retail independent Paco...
Cum văd retailerii sezonul cumpărăturilor de Crăciun din acest an
Cum văd retailerii sezonul cumpărăturilor de Crăciun din acest an
O perioadă care în mod normal susține vânzările din sezonul rece, luna decembrie se anunță a fi un veritabil test pentru retaileri, în...