Bilanțul deschiderilor în retailul modern în luna iunie
15 magazine. Acesta este numărul unităților comerciale inaugurate în luna iunie de rețelele internaționale de retail. Comparativ cu luna mai retailerii moderni au încetinit ritmul extinderii, inaugurând cu cinci unități mai puțin. Și față de luna iunie a anului trecut numărul deschiderilor este mai mic, jucătorii bifând cu patru locații mai puțin.
În ceea ce privește canalele de vânzare, formatul de proximitate rămâne vedeta deschiderilor. Dacă ne referim la cei mai expansivi retaileri, Profi își adjudecă prima poziție în top, deschizând 13 magazine dintre care 8 în format Loco, 2 în format City și 3 în format Standard. Prin aceste deschideri, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners a ajuns să opereze 581 de unități comerciale, în 315 localități la nivel național, fiind rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România.
Și francezii de la Auchan au continuat să investească în extinderea rețelei de proximitate, bifând o nouă unitate MyAuchan, în stația Petrom din localitatea Potigrafu, pe DN1. Acesta este al treilea magazin de proximitate deschis de Auchan, după cele din cartierele bucureștene Militari și Cotroceni (stația Herescu). În prezent, rețeaua Auchan numără 33 de hypermarketuri, cu o suprafață de vânzare care însumează 280.000 de metri pătrați și trei magazine de proximitate MyAuchan.
Pentru că suntem în plin sezon, Kaufland a inaugurat primul magazin estival amenajat într-un cort, în stațiunea balneoclimaterică Sovata, județul Mureș. Magazinul va funcționa până la data de 17 septembrie 2017. Pe lângă hypermarketul estival, retailerul german mai operează în România 115 magazine.
Pentru analize detaliate privind expansiunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Universul de Retail: www.universulderetail.ro.