August, cea mai dinamică lună din 2021 la capitolul expansiune
Jucătorii prezenți pe piața locală de retail și-au continuat investițiile în expansiune, luna trecută fiind inaugurate 39 de unități comerciale noi. Prin comparație cu luna iulie, au fost deschise cu 9 magazine mai mult, de altfel luna august este luna cu cele mai multe deschideri de la începutul acestui an.
În plus, pentru prima dată după câteva luni bune, avem și o schimbare de lider la capitolul expansiune. Astfel Auchan a detronat Profi luna trecută, bifând 14 magazine My Auchan deschise în stațiile Petrom. Dintre acestea, 4 au fost inaugurate în București, 3 în Vâlcea, câte 2 în județele Argeș, Bacău și Neamț și o unitate în Dâmbovița.
Pe locul al doilea în clasamentul deschiderilor se află Profi, care a adăugat 9 unități pe harta expansiunii. Dintre acestea, 6 au fost deschise în mediul rural, în timp ce două operează în formtul City și unul din format ProfiSuper. De la începutul anului și până la finalul lunii august retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners a deschis 100 de magazine, dintre acestea 45 sub brandul dedicat zonei rurale, Loco. Ținta inițială pentru 2021 era de 250 de magazine, însă în paralel cu dezvoltarea rețelei, compania mizează pe remodelări.
Topul este completat de Mega Image, care a inaugurat luna trecută 6 magazine, dintre care un supermarket Mega Image și 5 unități Shop&Go. Odată cu aceste deschideri, retailerul se apropie tot mai mult de pragul de 900 de magazine, operând 890 de unități comerciale.
Și discounterul Lidl și-a continuat investițiile, adăugând cinci noi locații pe harta expansiunii, în București, Argeș, Maramureș și Bistrița Năsăud. Odată cu aceste deschideri retailerul a ajuns la 309 magazine pe plan local.
Carrefour a bifat și el patru magazine noi, două sub brandul Express și două Market, în timp ce Annabella a mai pus un magazin pe harta județului Vâlcea, ajungând la 94 de unități comerciale. Tot în județul Vâlcea, Diana a redeschis magazinul de producător din Râmnicu Vâlcea, Piața Nord (Rotondă), după un amplu proces de remodelare.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).