Auchan Coresi, cel mai ieftin magazin din centrul şi vestul ţării în luna mai

Hypermarketul Auchan Coresi  din Braşov este cea mai ieftină unitate comercială din centrul şi vestul ţării, potrivit analizei Shopping Basket. Valoarea coşului de cumpărături a fost calculată în funcţie de produsele disponibile la raft  în toate magazinele monitorizate de Shopping Basket în luna mai.Auchan Coresi, cel mai ieftin magazin din centrul şi vestul ţării în luna mai

Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături, în luna mai, format din nouă produse (zahăr, lapte, bază pentru mâncăruri, apă minerală, caşcaval, săpun, şampon detergent de vase şi hârtie igienică) găsite în toate cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în mai a fost de 56,39 de lei. Următorii clasaţi în topul celor mai ieftine magazine, după Auchan Coresi Braşov, sunt hypermarketurile Carrefour Sibiu (56,43 lei) şi Cora Cluj-Napoca (57,87 lei). La polul opus în clasamentul celor mai ieftine unităţi comerciale se situează supermarketurile Profi Târgu Mureş şi Billa Bistriţa Năsăud cu o valoare a coşului de cumpărături de 61,61 lei, respectiv 62,73 lei, pentru cele nouă produse găsite în toate cele 11 rețele de magazine.

În ceea ce priveşte disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea, în unităţile Auchan Coresi Braşov şi Cora Cluj-Napoca au fost găsite toate produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit, pentru a doua lună consecutive, în supermarketul Billa Bistriţa Năsăud, unde cinci din cele 20 de produse de pe listă nu au fost găsite.

Dacă ne referim la magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul hypermarketurilor, în Auchan Coresi Braşov au fost găsite 10 astfel de produse. La polul opus se situează unitatea Real Oradea, care a avut 9 produse cu cel mai mare preţ.

În cazul supermarketurilor, Carrefour Market Deva a avut 9 produse cu cel mai mic preţ, însă a avut şi 9 produse cu cel mai mare preț. Pe segmentul cash & carry, magazinul Metro Mureş a înregistrat cele mai multe produse cu prețul cel mai mic (15).

Metodologia studiului Shopping Basket

Pentru al 11-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.

În al doilea trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din centrul şi vestul ţării, fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Braşov, Carrefour Sibiu, Cora Cluj-Napoca, Kaufland Sfântu Gheorghe și Real Oradea, supermarketurile Billa Bistriţa Năsăud, Market Deva, Mega Image Braşov, Profi Târgu Mureş, unitățile cash&carry MetroTârgu Mureş și Selgros Cluj, precum și magazinele de discount Penny Market Zalău și Lidl Sebeş.

Lista de produse, care include 20 de articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

SB-01-maiSB-02-maiSB-03-maiSB-04-mai
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Tendințe care vor modela viitorul snackingului în următorul deceniu
Schimbarea peisajului demografic, stiluri de viață din ce în ce mai fluide sau impactul imperativ asupra oamenilor și al planetei se numără...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   Cine folosește etichetele electronice inteligente...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...