Analiză la raft: Teatralizările au ținut capul de afiș al activărilor in-store de Paște

Cozonaci, băuturi răcoritoare, bere și ciocolată-acestea par a fi categoriile care au investit masiv în vizibilitatea din magazine în timpul Sărbătorilor de Paște, potrivit unei cercetări realizate de Field Agent în marile rețele de retail din România.

Tradițiile românești autentice și momentele petrecute în familie au fost principalele teme folosite de brandurile FMCG în comunicarea de Paște. Aceste mesaje corespund așteptărilor consumatorilor, deoarece 87% dintre aceștia au declarat că își vor petrece acasă Sărbătorile de Paște, în ciuda faptului că anul acesta Paștele a coincis cu ziua de 1 Mai (studiu IRES Aprilie 2016).

„Dacă cozonacii și băuturile fac parte din alimentele tradiționale pentru masa de Paște, obiceiul de a consuma sau de a oferi ciocolată cu ocazia Paștelui este relativ nou în România. Adoptarea progresivă a acestui obicei de către consumatorii români poate avea un impact major asupra dezvoltării categoriei. De exemplu, în Germania și Franța, de unde provine această tradiție, vânzările de iepurași și ouă de ciocolată  depășesc vânzările realizate în perioda Crăciunului (în Franța, bugetul mediu alocat cumpărăturilor de ciocolată cu ocazia Paștelui este de 34€, dublu față de bugetul mediu anual în România)”, afirmă Georgeta Argesanu, Managing Partner Field Agent Romania.

Indiferent de categorie, reducerile de preț înregistrate în magazinele vizitate au fost cuprinse între 15% și 20%, fiind mai puțin agresive decât cele din perioada Crăciunului când au fost constatate multe reduceri de peste 25%. (Vezi cercetarea din perioada Crăciunului aici)

Metodologie
Studiul Field Agent a fost realizat în 60 de magazine aparținând unor rețele internaționale și locale din 15 orașe din România. Studiul nu este exaustiv, agenții Field Agent au indicat doar principalele promoții pe care le-au remarcat în magazinele vizitate. Field Agent este compania care a schimbat, la nivel mondial, modul de culegere a datelor și a insighturilor din teren. Prin intermediul smartphone-urilor, consumatorii devin “ochii și urechile” mărcilor în piață, permiţând obținerea de date în timp real.

paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...
Bestjobs: Mai puțin de jumătate dintre angajați se așteaptă la o primă. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bestjobs: Mai puțin de jumătate dintre angajați se așteaptă la o primă
Cheltuielile alocate din salariu pentru această perioadă rămân, în linii mari, la nivelul anului trecut pentru 51% dintre respondenți, în timp...
oua de paste mancare traditionala
Freshful by eMAG: Fructele exotice și produsele gourmet, pe masă de Paște
Pe măsură ce se apropie sărbătorile pascale, comportamentul de consum reflectă etapele pregătirilor. Dacă pentru săptămâna trecută datele...
analiza evolutie piata ciocolata in Romania provocari si oportunitati
2024, un exercițiu de echilibristică pentru jucătorii din piața de ciocolată
Pe lângă creșterea cotei de TVA care a afectat piața de ciocolată, 2024 a adus și majorări record ale costurilor la materia primă, rezultatul...
Cumparaturi
Românii și pregătirile de sărbători: Majoritatea vor aloca un buget mai mic per achiziție comparativ cu anul 2023
Sărbătorile sunt prilej de întâlniri cu cei dragi, dar și una dintre cele mai intense perioade de cumpărături de pe parcursul anului. Anul...
533 de lei, bugetul mediu al românilor pentru masa de Paște
533 de lei, bugetul mediu al românilor pentru masa de Paște
Când vorbim despre masa tradițională de Paște, datele unui studiu realizat de iSense Solutions arată că pentru 8 din 10 români din mediul...