Mâncare în valoare de 400 miliarde dolari, risipită anual

14% din producția mondială de alimente se pierde în drum spre vânzare, iar Europa este pe locul doi în topul risipei, pe picior de egalitate cu America de Nord, potrivit Bloomberg care citează un raport al Organizației pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (FAO). La nivel global, pierderile cauzate de alimentele care se strică înainte să ajungă la vânzare sunt estimate la 400 miliarde dolari. Mâncare în valoare de 400 miliarde dolari, risipită anual

Potrivit raportului FAO, cea mai mare pondere a alimentelor pierdute post-recoltare este raportată în Asia Centrală și de Sud – peste 20%. Urmează apoi America de Nord și Europa cu o pondere de 15,7%, Africa Subsahariană cu 14%. Australia și Noua Zeelandă sunt la polul opus, cu cea mai mică pondere în topul risipei: 5,8%.

Grafic-stire

O soluție pentru reducerea pierderilor ar fi stocare în condiții mai bune a alimentelor, iar asta implică inclusiv condiții de refrigerare, dar și îmbunătățirea infrastructurii și logisticii ar contribui la reducerea pierderilor, arată raportul FAO.

Dincolo de faptul că risipa alimentară contribuie la emisiile de gaze cu efect de seră, mai există un detaliu important: alimentele se pierd în drumul spre vânzare din cauza condițiilor de depozitate în timp de mai mult de 820 de milioane de oameni suferă de foame în fiecare zi.

Liderii mondiali s-au angajat să reducă atât pierderile din lanțul de distribuție cât și deșeurile alimentare până în 2030

Qu Dongyu, directorul general al FAO, susține că „pierderea alimentelor implică o presiune inutilă asupra mediului și a resurselor naturale care au fost folosite pentru a-l produce în prima fază. În esență înseamnă că pământul și resursele de apă au fost irosite, s-au creat poluare și gaze cu efect de seră fără niciun sens.”

În plus, și consumatorii finali risipesc mari cantități de alimente. Raportul FAO arată că 37% din produsele de origine animală și o cincime din fructe și legume pot fi irosite după ce au fost cumpărate.

Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic, arată datele celui...
Sustenabilitatea, un „game changer” pentru viitorul pieței de retail și FMCG
Sustenabilitatea, un „game changer” pentru viitorul pieței de retail și FMCG
Principalele industrii FMCG estimează că piața de retail va ajunge la 14 trilioane de dolari pană la finalul lui 2023. Pentru a-și asigura...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...