Cum a schimbat pandemia obiceiurile privind achiziția de produse cosmetice

Peste trei sferturi dintre românce alocă lunar între 100 și 500 de lei pentru achiziția de produse cosmetice și pentru rutina de îngrijire personală, potrivit unui sondaj Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezență regională, în România, Ungaria și Bulgaria. Cum a schimbat pandemia obiceiurile privind achiziția de produse cosmetice

Sondajul, realizat la finalul lunii mai, pe un eșantion de 4.995 de respondenți, dintre care 98% femei, indică principalele schimbări înregistrate în ultimul an în comportamentul de achiziție de produse cosmetice și de îngrijire personală.

În ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferințelor femeiloratunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice și de îngrijire personală. Aproape 30% dintre respondenți au afirmat că preferă acest canal de vânzări, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hypermarketurile și magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferințele consumatorilor.

Mai mult, aproape jumătate dintre respondenți (47%) fac săptămânal achiziții online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenți menționând că nu au făcut niciodată o achiziție online. Cât privește modalitatea de plată, 66% dintre respondenți optează, în continuare, pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.

Ce produse de beauty cumpără românii

Șampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duș, pasta de dinți, parfumurile, vopselele de păr, soluțiile antiperspirante, cremele și loțiunile hidratante și săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice și de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an, potrivit aceluiași sondaj. Iar cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duș, săpunurile și parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.

Vezi și: O categorie în care dezvoltarea e condusă de puterea brandului

Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
Piața FMCG, față în față cu mecanismele de apărare contra inflației
După patru ani în care cumpărătorii au fost nevoiți să facă față unor provocări multiple și să dezvolte strategii pentru a economisi, în...

A crescut însă dorința de a achiziționa produse de calitate - acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice și de îngrijire personală. Astfel, potrivit sondajului, 35% dintre respondenți țin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenți indică prețul ca fiind argument principal în procesul de achiziție. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) și ofertele/promoțiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziție indicate de către femei.

„Industria de frumusețe a fost mereu în topul magazinelor online, iar ultimul an nu a făcut excepție. De la produse naturale – un trend care va accelera și mai mult pe termen mediu –, la branduri mass-market și soluții pentru o rutină complexă de îngrijire acasă, jucătorii din beauty au căutat să ofere o paletă diversificată de produse și să îmbunătățească experiența clienților, care au migrat în număr mare în online”, spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.

Esteto.ro este unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei care comercializează peste 500.000 de produse (produse cosmetice, naturiste, parfumuri, cărți, jucării, ceasuri, bijuterii, Home & Deco și Fashion) și integrează în marketplace-ul propriu oferte de la peste 300 de parteneri activi. Esteto.ro a fost fondat în 2013 de Octavian Jomir și de soția sa, Elena Jomir, magazinul online ajungând să fie recunoscut între cele mai importante businessuri online din România, cu prezență regională, în Bulgaria și Ungaria, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,6 milioane de euro, în creștere cu 74% față de anul anterior.

 

Formulele câștigătoare pentru categoria gelurilor de duș și a săpunurilor
Formulele câștigătoare pentru categoria gelurilor de duș și a săpunurilor
Cu o evoluție modestă în ultimele douăsprezece luni, accentuată mai degrabă la nivel valoric, piața gelurilor de duș își poate maximiza...
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Piața locală de e-commerce stagnează în 2022. Cum s-a modificat comportamentul de cumpărare
Sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,3 miliarde de euro la finalul anului 2022, valoarea fiind ușor peste cea înregistrată în 2021...
EY: Românii au cheltuit mai puțin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții
EY: Românii au cheltuit mai puțin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții
Majoritatea românilor au cheltuit mai puțin pe produse alimentare în 2022 și și-au redus economiile și investițiile, arată cel mai recent...
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
În contextul pandemiei, utilizarea produselor cosmetice și de îngrijire personală a suferit modificări pentru jumătate dintre românii din...