Creștere de aproape 500% pentru piața de achiziții în industria băuturilor
Piața globală de fuziuni și achiziții în industria băuturilor a ajuns la peste 12 miliarde de dolari în al treilea trimestru din 2019, potrivit unui raport Global Data. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2018, vorbim despre o creștere a pieței de 484,4%, iar față de media ultimelor patru trimestre avansul a fost de 212,5%.
Creșterea din trimestrul al treilea a fost generată de doar cinci tranzacții, care reprezintă 12 miliarde de dolari din totalul de 12,32 miliarde.
Cea mai mare dintre ele a fost achiziția Carlton&United Breweries de către grupul japonez Asahi, în schimbul a 11,3 miliarde de dolari. În top se regăsesc și preluarea unor active ale Black Velvet Distilling de către Heaven Hill Brands pentru 266 milioane de dolari, achiziția Castle Brands de către Pernod Ricard pentru 223 milioane de dolari, dar și preluarea Cameron’s Specialty Coffee de Grupo Nutresa, tranzacția ridicându-se la 113 milioane de dolari. Cea mai mică tranzacție din top 5 aparține Coca Cola: a plătit 97 de milioane de dolari pentru producătorul italian de apă minerală Acque Minerali.
Din perspectivă regională, cele mai mari tranzacții au fost făcute în Asia-Pacific, cu o valoare totală raportată de 11,5 miliarde dolari. Topul este continuat de Australia cu tranzacții de 11,3 miliarde, potrivit Global Data.
Raportat la volumele de tranzacționare, America de Nord conduce topul pe regiuni, urmată de Europa și Asia-Pacific. În Statele Unite au fost făcute cele mai multe fuziuni și achiziții în trimestrul trei al acestui an, cu 22 de tranzacții. Locul doi este ocupat de Australia cu 9 tranzacții și Canada cu 6 fuziuni și achiziții.
La finalul primelor 9 luni din 2019, piața de fuziuni și achiziții în industria băuturilor valora 15,64 miliarde de dolari la nivel global, creșterea anuală fiind de 51%.





