Scădere de peste 62% în Q2 pentru piața de achiziții în industria alimentară
Piața globală de fuziuni și achiziții în industria alimentară a ajuns la 2,72 de miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru din acest an, în scădere cu 62,4% față de trimestrul anterior, potrivit raportului GlobalData. Față de media ultimelor patru trimestre, scăderea a fost de 55,3%.
Din perspectivă regională, cele mai importante fuziuni și achiziții au fost făcute în America de Nord, valoarea tranzacțiilor din trimestrul doi fiind de 1,57 de miliarde de dolari. De altfel, cumulat, în Statele Unite au fost făcute 25 de tranzacții în perioada analizată. Locul doi este ocupat de China cu 13 tranzacții și Japonia cu 9 fuziuni și achiziții.
Un procent de 88,6% din valoarea tranzacțiilor globale din trimestrul doi a fost generat de doar cinci contracte, care reprezintă 2,41 de miliarde de dolari din totalul de 2,72 de miliarde.
Cea mai mare dintre ele a fost fuziunea dintre Utz Quality Food, producătorul american de snackuri sărate, cu Collier Creek Holdings, companie de investiții, cu scopul de a forma Utz Brands. Această tranzacție se ridică la valoarea de 1,56 miliarde de dolari. Următorul loc în top aparține achiziției AustAsia Investment Holdings de către grupul japonez Meiji, în schimbul a 254,4 milioane de dolari.
La finalul primelor șase luni din 2020, piața de fuziuni și achiziții în industria alimentară valora 10,09 miliarde de dolari la nivel global, creșterea anuală fiind de 7,6%.





