Ce secrete au brandurile care țin „captive” 4 din 10 românce?

Statornicia este cea care definește cel mai bine comportamentul de consum în categoria cosmeticelor pentru îngrijirea tenului: 4 din 10 consumatoare cumpără de fiecare dată produse de la aceeași marcă. Un procent identic se aplică și în cazul în care consumatoarele nu găsesc la raft marca pe care o aleg de obicei și optează, în consecință, pentru cumpărarea unui brand diferite. Datele aparțin unui studiu realizat în mediul urban de compania de cercetare de piață iSense Solutions, în exclusivitate pentru Progresiv.

Fidelizarea este miza principală a jucătorilor activi pe piață, într-o categorie care se bucură de incidență mare în consum, în rândul persoanelor de sex feminin, cât și de o frecvență ridicată de cumpărare. Toate consumatoarele intervievate, fără excepție, au declarat că utilizează cel puțin o dată pe săptămână unul sau mai multe produse pentru îngrijirea tenului – fie că vorbim de săpun, demachiant, cremă de față sau de ochi, exfoliant sau alte tipuri de cosmetice care pot fi aplicate pe ten. Mai mult, 60% dintre consumatoare utilizează 2-3 tipuri de produse cosmetice pentru față, într-o zi obișnuită.

Produsele create special pentru demachiere (sub formă de lapte, cremă sau loțiune) sunt mai des utilizate decât săpunul – lucru ce poate părea surprinzător, la prima vedere. Astfel, potrivit studiului iSense Solutions, șase din 10 persoane de sex feminin utilizează cel puțin o dată pe zi crema/laptele/loțiunea demachiantă, procent considerabil mai mare decât cel înregistrat în dreptul săpunului (49%).
Apa micelară – produs care se utilizează tot pentru demachiere – este, la rândul său, unul dintre cele mai populare produse din categoria analizată: 48% dintre consumatoare o folosesc cel puțin o dată pe zi.

Ce creme și cu ce frecvență se utilizează

De o frecvență de consum chiar și mai ridicată se bucură cremele de față: 80% dintre românce utilizează cel puțin zilnic crema pentru față de zi, iar 58% crema pentru față de noapte. La acest capitol, trebuie menționat și faptul că două din 10 românce utilizează creme pentru ten mixt, 18% pentru ten normal, 15% pentru ten matur, 13% pentru ten gras, celelalte tipuri de creme înregistrând procente sub 10%. Hidratarea este principala nevoie acoperită de cremele de față (68%), în timp ce componenta antirid e menționată de 40% dintre consumatoare, iar cea anti-age de un procent de 31%.

Crema tratament pentru zona ochilor se bucură și ea de o frecvență ridicată de consum: 43% dintre consumatoare o utilizează cel puțin o dată pe zi, în timp ce doar 18% dintre persoanele intervievate au declarat că nu utilizează niciodată acest produs. Toate acestea ne indică faptul că româncele aleg produse specializate, în detrimentul celor de bază, precum săpunul.

De altfel, categoria de produse pentru îngrijirea tenului este una dezvoltată, din perspectiva diversității produselor utilizate: ea cuprinde, pe lângă produsele deja menționate, și gelul/spuma/uleiul pentru curățarea feței, șervețelele demachiante, loțiunea tonică, apa termală, gelul/gomajul exfoliant, masca de față, serul tratament pentru ten și crema BB – ultimele două fiind cel mai puțin utilizate, peste 30% dintre respondente afirmând că nu folosesc niciodată aceste produse.

Bugetele alocate

Serul sau tratamentul pentru ten are potențialul de a scoate cei mai mulți bani din portofelul consumatoarelor, un sfert dintre respondente susținând că alocă între 51-100 de lei pentru achiziționarea acestui tip de produs. 44% dintre consumatoare au indicat un buget cuprins între 20-50 de lei, iar 17% sub 20 de lei, mai arată studiul iSense Solutions. În cazul cremei pentru față, procentele sunt: 23% în intervalul de buget de 51-100 de lei, 56% în zona 20-50 de lei și 13% sub 20 de lei.

Studiul iSense a investigat și sursele de informare utilizate de consumatoarele din categorie, indicând faptul că mai mult de jumătate dintre persoane se informează despre produsele cosmetice de îngrijire a tenului de la cunoștințe, prieteni sau familie (55%) și de pe site-urile mărcilor de profil (52%). Patru din 10 respondente au menționat reprezentanții producătorilor/distribuitorilor de profil ca și sursă fiabilă de informare pentru alegerea produselor cosmetice.

De ce revin consumatoarele la același brand

În general, româncele sunt fidele brandului de produse cosmetice pentru îngrijirea tenului pe care le utilizează. Patru din 10 consumatoare cumpără de fiecare dată produse de la aceeași marcă – se mai arată în studiul iSense Solutions. Tot patru din 10 persoane aleg o marcă diferită doar dacă nu o găsesc la raft pe cea cumpărată de obicei.

Dintre româncele care cumpără mereu aceeași marcă de produse, 68% o fac pentru că au văzut efecte pozitive în urma utilizării produselor. Alte trei motive principale menționate de femeile care cumpără aceeași marcă sunt: faptul că nu au fost dezamăgite niciodată de produsele mărcii respective (47%), prețul accesibil (46%) și faptul că brandul are produse adaptate tipului lor de ten (44%). Majoritatea celor care cumpără mărci diferite de produse pentru îngrijirea tenului spun că își doresc să încerce produse noi (66%) sau că încearcă alte mărci din curiozitate (51%).
Cele mai importante atribute pentru consumatoarele din categorie, în alegerea unui produs de îngrijire a tenului, sunt ca acesta să fie potrivit tipului lor de ten - 94% - și să răspundă nevoilor lor specifice - 93%.

Pentru trei din patru consumatoare, atribute precum „fără parabeni”, „cu ingrediente naturale/din plante”, „textura plăcută”, „prețul accesibil” sau apartenența la sub-categoria dermato-cosmeticelor reprezintă criterii importante sau foarte importante în alegerea unui produs pentru îngrijirea tenului.

Dacă ar apărea pe piață o cremă nouă care ar conține ingrediente naturale, intenția de cumpărare, la nivel declarativ, este una mare: 75% dintre respondente au afirmat că este probabil și foarte probabil să achiziționeze produsul respectiv. Atributul „fără parabeni” generează și el intenția de cumpărare pentru șase din 10 consumatoare – potrivit studiului iSense Solutions.

Nivea și Gerovital, branduri „top of mind”

La întrebarea „Care este prima marcă de produse pentru îngrijirea tenului care vă vine în minte?”, un procent de 21% dintre consumatoare au menționat Nivea, iar alte 18% dintre consumatoare au indicat Gerovital. La distanță de primele două clasate găsim brandurile Avon (7%), Vichy (7%), L’Oréal (6%) etc. Mărcile cu cea mai mare notorietate spontană (toate mențiunile) sunt Nivea (37%), Gerovital (26%) și L'Oréal (25%).

Studiul iSense Solutions mai arată că 50% dintre românce au consumat marca Nivea în ultimul an, aceasta fiind urmată de Gerovital (44%) și Avon (37%). Aceleași branduri se mențin și în topul mărcilor consumate în ultimele trei luni.

Studiul iSense Solutions a fost realizat în luna aprilie în online pe un eșantion de aproape 500 de consumatoare din mediul urban.

„Produs local”, între percepție și realitate
„Produs local”, între percepție și realitate
Încă de la începutul pandemiei, produsele locale s-au întors în atenția consumatorilor din dorința de a sprijini economia locală, micile...
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
În contextul pandemiei, utilizarea produselor cosmetice și de îngrijire personală a suferit modificări pentru jumătate dintre românii din...