Cremeria, un business compatibil cu o rutină sănătoasă de beauty
Farmacistă de profesie, Daniela Mincu a pornit businessul Cremeria din dorința de a aduce pe piața de cosmetice produse de îngrijire a tenului cu ingrediente naturale, un segment aflat la momentul respectiv în fază incipientă. De la lansare până în prezent, afacerea a trecut prin diferite etape, ajungând să fie, pe lângă brandul etalon, și un spațiu în care fondatoarea experimentează sub umbrela mărcii private.
Înainte de a avea Cremeria, Daniela Mincu a lucrat ca farmacistă. „Ideea afacerii a apărut pe vremea când munceam într-o zonă mai exclusivistă a Capitalei, unde în farmacia în care lucram veneau foarte multe doamne ce erau atrase de produse naturale, cu precădere franțuzești. Experiența profesională mi-a oferit ocazia să discut cu o mulțime de femei și să observ îndeaproape ce își dorește fiecare. Vedeam adolescente, tinere, femei mature nemulțumite de cosmeticele mainstream și care erau într-o continuă căutare de produse compatibile cu pielea lor. Se foloseau foarte mult uleiurile naturale, aplicate direct pe ten. Am încercat și eu acest ritual, însă nu am reacționat bine. Și așa mi-a venit ideea de a face un brand de creme cu multe uleiuri naturale. La început, scopul Cremeriei a fost să scoată pe piață produse de îngrijire a tenului cu multe uleiuri prețioase – rodie, baobab, macadamia și o bază naturală de cremă”, a povestit Daniela Mincu.
De la idee la implementare au trecut doar șase luni, investiția inițială în business ridicându-se la aproximativ 7.000 de euro, bani proveniți din surse proprii. „Mă gândeam în permanență cum să îmbunătățesc rețetele, mă trezeam noaptea și îmi notam ideile într-un carnețel pe care îl țineam lângă pat. Mi-am dorit creme cu adevărat performante și foarte practice. Am știut că am finalizat primele produse după ce am trecut cu bine toate analizele de stabilitate și dermato-cosmetice. Abia după ce am obținut efectele dorite – hidratare, luminozitate și reparare –, am știut că produsele mele sunt gata de pus pe piață”, a spus antreprenoarea.
În 2017, după doi ani de la lansarea oficială a businessului, Daniela a aplicat pentru prima oară pentru programul Start-up Nation și a obținut o finanțare de 40.000 de euro, sumă pe care a utilizat-o în special pentru achiziția de echipamente – un malaxor (cu o capacitate de 50 kilograme, ce permite realizarea de 150 de kilograme de cremă pe zi), o linie de etichetare, o mașină de umplere și una de înfoliat.
Pe o piață a cosmeticelor aflată în fază incipientă, dominată de producători importanți, dezvoltarea Cremeria nu a fost ocolită de provocări. „Distribuitorii erau obișnuiți cu marii producători de cosmetice, așa cum este Farmec. În plus, businessul Ivatherm începea să crească. Furnizorii dădeau materie primă în cantități mari și aici m-au păcălit, pentru că a trebuit să iau cantități mari de ulei, spre exemplu, pe care nu le-am folosit. Deci, prima provocare a fost cea cu materia primă. Apoi, provocările cu promovarea, inclusiv cea online. Am prins și o perioadă în care apăruseră foarte multe agenții de comunicare și nu știam care sunt cele cu adevărat profesioniste. Costurile erau foarte mari, iar eu, neavând know-how, nu știam cui și ce să cer”, a explicat Daniela.
Toate produsele sunt create după rețete cu bază naturală, în care sunt integrate uleiuri renumite pentru efectele lor. Printre acestea se numără uleiul de jojoba, macadamia, baobab, rodie, avocado, alături de ingrediente active din plante, care au trecut prin teste de eficacitate. „Obiectivul a fost ca produsele să hidrateze, să repare, să regenereze și să stimuleze sinteza de colagen”, a spus fondatoarea businessului.
Portofoliul Cremeria era alcătuit la început din patru produse – cremă de ochi, cremă matifiantă, cremă nutritivă și cremă antirid, iar în prezent sortimentația este formată din 23 de SKU-uri. „Îmi place foarte mult să formulez, iar asta a fost o provocare, pentru că la un moment dat a trebuit să mă opresc din a extinde gama și să promovez produsele pe care le lansasem deja”, a spus Daniela.
Ingredientele folosite sunt achiziționate cu preponderență de la distribuitori locali, având fiecare atașat o fișă tehnică și analize. „Dacă înainte ingredientele active erau de genul colesterol, coenzima Q10, vitamine, acum au apărut foarte multe ingrediente active naturale cu studii clinice de eficacitate. Într-un produs Cremeria sunt multe uleiuri recunoscute pentru beneficiile lor, baza cremelor este naturală, ingredientele active sunt extracte din plante ce au fost supuse unor studii clinice: acid hialuronic, vitamine”, a adăugat Daniela.
Cele mai populare produse sunt în acest moment crema de ochi și crema antirid. Prețurile pornesc de la 20 de lei pentru o apă de trandafiri cu rol hidratant și revitalizant până la 135 de lei pentru un booster cu vitamina C și acid ferulic. Pentru moment, produsele pot fi achiziționate din magazinul online propriu, antreprenoarea fiind în discuții pentru începerea distribuției offline. „Am avut în urmă cu trei-patru ani o colaborare cu Farmacia Tei, pe care am întrerupt-o în anul 2020, pe fondul pandemiei. Sperăm să revenim. Mă gândesc și la retailul modern, am în plan niște produse premium pentru astfel de cumpărători, dar și la farmacii”, a afirmat antreprenoarea.
Investiții, noi produse și extinderea distribuției
Pentru acest an, Daniela Mincu și-a propus să extindă portofoliul de produse cu două noi SKU-uri și să se dezvolte în continuare pe zona de marcă privată. „Sper ca în acest an să se concretizeze un proiect foarte important – o gamă de produse pentru un institut de sănătate și frumusețe recunoscut la noi în țară, care s-a gândit să își facă propriul brand de cosmetice. Iar eu m-am ocupat de formularea produselor acestuia. În ultimii doi-trei ani m-am ocupat să dezvolt și partea de private label. Am produs un brand în colaborare cu un partener din Germania, pe care îl comercializăm în Bulgaria, un produs cu colostru și argint coloidal, iar aici targetez medicii dermatologi, care pot folosi acest produs și în studii. 80% din business vine din private label. Aș vrea să mențin acest procentaj pe termen lung pentru că îmi place să formulez și să am clienți care să mă provoace cu tot felul de rețete. Un brand propriu este foarte frumos, îți poate hrăni egoul, însă momentan mă simt mai sigură pe terenul acesta”, a declarat Daniela.
Dacă acest proiect se va concretiza, businessul Cremeria urmează să se dubleze în acest an, comparativ cu 2023, când afacerea a ajuns la vânzări de circa 348.000 de lei. „Un an foarte bun pentru business a fost și 2020, când am produs dezinfectanți pe perioada pandemiei, iar în 2023 am reușit să dublăm businessul, ceea ce sper să se întâmple și în 2024. Anul acesta îmi doresc să vând produsele și pe piețele externe. A fost greu pe piața din România fiindcă nu avem condiții comerciale favorabile pentru afaceri la început de drum. În plus, mi-am propus să mă implic mai mult în online, să promovez produsele și povestea brandului, intenționez să fiu mai vizibilă ca fondator și specialist”, a adăugat antreprenoarea.
Pe to do listul din acest an se mai regăsesc o investiție de aproximativ 20.000 de euro pentru achiziția de utilaje în vederea îmbunătățirii fluxului de ambalare și etichetare, precum şi extinderea echipei.