Analiză Tetra Pak: Cum pot îmbunătăți brandurile experiența de cumpărare în online
Schimbările semnificative din piața de FMCG sunt deja în fața noastră, iar acestea vor continua și în următorii ani. Una dintre ele este legată de soluțiile de ambalare inteligentă bazate pe coduri digitale unice, iar acestea vor redefini cumpărăturile de alimente atât în mediul online, cât și în cel offline, se arată în raportului Tetra Pak Index 2018.
Segmentul cumpărăturilor online de alimente înregistrează o rată de creştere de peste 10%, în timp ce magazinele tradiționale se reinventează, trecând către modelul Omnichannel, în care consumatorii au așteptări de a putea cumpăra produse în orice moment, din orice locație și în orice mod doresc, utilizând doar smartphone-ul. Conform Tetra Pak, în acest context, ambalajul produsului va juca un rol tot mai important.
Astfel, au fost identificate patru tendințe cheie în evoluția segmentului de cumpărături online de alimente, care pot ajuta brandurile la îmbunătățirea experienței de cumpărare online:
- Confort – Este principalul motiv pentru rata de utilizare a cumpărăturilor online de către consumatori, în contextul în care aceștia sunt presați de timp și caută modalități noi prin care să-și facă viața mai ușoară.
- Sustenabilitate - Presiunea asupra ambalajelor din plastic și beneficiile economiei circulare vor continua să crească, iar reciclarea va deveni mult mai importantă. Consumatorii vor să știe dacă brandurile „acționează corespunzător”.
- Personalizare și caracter unic - Individualizarea produselor și personalizarea experienței de cumpărare vor fi factori de diferențiere foarte importanți. Acest lucru conduce la accelerarea unei tendințe de comunicare directă cu consumatorul şi se estimează că nu mai puțin de 80% dintre companiile producătoare de bunuri de consum ambalate vor migra către acest model până în 2025.
- Tehnologie și performanță – Se anticipează ca până în 2025 livrarea cumpărăturilor să se facă foarte rapid, chiar și în mai puțin de 10 minute, lucru ce va schimba comportamentul consumatorului determinându-l să cumpere mai des și în cantități mai mici, adăugând o complexitate mai mare la sistemul de logistică.
Tetra Pak Index 2018 a fost realizat având la bază o cercetare pe consumatorii din SUA, Marea Britanie, China, Arabia Saudită și Coreea, un studiu pe segmentarea globală a pieței, precum și interviuri cu retailerii online din SUA, Europa și China.





