Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an

În contextul presiunilor inflaționiste globale, Purcare Wineries a înregistrat o performanță financiară puternică după primele trei luni din acest an. Veniturile grupului au crescut cu 31% față de perioada similară a anului precedent, ajungând la 73,3 milioane lei, în timp ce marja EBITDA și marja profitului net au ajuns la 29%, respectiv 17%. Veniturile Purcari, creștere de 31% după primele trei luni din acest an

„A fost al doilea cel mai bun trimestru din 2019, dinaintea pandemiei pentru Purcari, în pofida contextului macro provocator. Lucrurile se îmbunătățesc în general, cu lanțuri de aprovizionare care funcționează mai bine, o redeschidere în China, scăderea prețurilor la energie, dar marjele rămân oarecum încă sub presiune. Menținem un bilanț solid și suntem bine poziționați pentru a continua să câștigăm cotă de piață și să profităm de oportunitățile anorganice existente. Avem încredere că toate companiile puternice, ca și a noastră, vor ieși și mai puternice dintr-o astfel de criză”, a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries PLC.

La nivel de grup, piața din România a raportat cea mai bună evoluție. Veniturile înregistrate pe piața locală au crescut în primele trei luni cu 32% față de primul trimestru din 2022, toate brandurile având o creștere double digit. Totodată, seria Upper-Premium Nocturne continuă să performeze foarte bine în segmentul HoReCa.

O altă piață cu performanță remarcabilă pentru Purcari a fost Polonia. În primele trei luni din acest an, vânzările au crescut cu 25%, iar majorările de preț și o creștere de o singură cifră a volumelor au contribuit cu un plus de 26% pentru vânzările înregistrate de brandul Bostovan.

În Moldova, veniturile Purcari au urcat cu 19% an la an, creștere constantă pe toate canalele, brandurile Purcari și Bardar fiind lideri de creștere. Pentru această piață au fost purtate negocieri cu rețelele mari de magazine privind majorările de prețuri și a fost reluată și o colaborare cu un lanț mare de retail în urma unei dispute privind prețurile.


Citește și Comerțul cu vin atinge o valoare record la nivel global, dar volumele scad


Există însă și piețe în care rezultatele grupului au fost în zona negativă. În Asia, producătorul a raportat o scădere de 18% an la an din cauza unei dinamici slabe a pieței vinului și vânzărilor în scădere pentru brandul Bostovan. Vânzările Purcari însă au crescut cu 35%, dar nu au fost de ajuns pentru a balansa performanța întregii piețe.

Cât despre piața din Ucraina, una puternic afectată de cutremur, Purcari a decis menținea echipei locale și creșterea distribuției în rețelele mari de retail, vânzări realizate cu plata integrală în avans. După primele trei luni ale acestui an, vânzările au depășit cu 24% primul trimestru din 2021.

În 2022, veniturile la nivel de grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane lei. Pe categoria de vinuri, vânzările au ajuns la 281,1 milioane lei, în creștere cu 18% față de perioada precedentă. Dacă ne referim doar la finalul anului trecut, în ultimul trimestru compania a reușit să își crească veniturile cu 26% la nivel de grup și cu 31% doar pe segmentul de vin. În ceea ce privește profitul, grupul a raportat un rezultat net de 57,2 milioane lei în anul fiscal 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 12% an la an, în timp ce rezultatul net pentru ultimul trimestru al anului trecut a atins 21,8 milioane lei (+92% an la an).

La începutul acestui an, Purcari Wineries a extins portofoliul de vinuri. La 164 de ani de la momentul Unirii Principatelor Române, Crama Domeniile Cuza, parte a grupului Purcari Wineries, a lansat pe piețele din România și Republica Moldova brandul Domeniile Cuza. Sortimentația disponibilă pe piața din România cuprinde șapte vinuri seci disponibile în rețelele Carrefour, Kaufland, Mega Image, cora, Auchan și în mediul online.

Purcari Wineries Public Company Limited, care cuprinde brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel's Estate, este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria.

Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din România (cu o cotă de circa 25%) și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări. Fondat în 1827, Chateau Purcari este cea mai premiată vinărie din regiunea Europei Centrale și de Est la Decanter Londra 2015-2022, precum și cea mai bine cotată cramă pe Vivino cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 83.000 de recenzii.

Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori București cu simbolul WINE. Condus de Victor Bostan, grupul este susținut de investitori instituționali precum Horizon Capital, Fiera Capital, Conseq, Firebird, East Capital și Norges Bank.

 

Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Victor Bostan, Purcari: Așteptăm cu încredere o creștere robustă în viitor
Purcari Wineries, unul din principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 39,...
Purcari, creștere de 37% a veniturilor pe piața din România la nouă luni
Purcari, creștere de 37% a veniturilor pe piața din România la nouă luni
Producătorul de vin Purcari Wineries a raportat o creștere de 26% a cifrei de afaceri pentru primele nouă luni ale acestui an față de același...
portofoliu vinuri Purcari Wineries
Veniturile Purcari, creștere de 30% în prima jumătate a acestui an
Purcari Wineries continuă să își consolideze businessul la nivel de grup și bifează venituri cu 30% mai mari în primul semestru din acest an...
Purcari raportează o creștere de 12% a profitului net în 2022 față de 2021
Purcari raportează o creștere de 12% a profitului net în 2022 față de 2021
Anul trecut s-a dovedit unul de creștere susținută pentru Purcari Wineries în ciuda provocărilor de ordin macroeconomic și social. Veniturile...